Forfatter Emne: svejseværk godt/dårligt  (Læst 2010 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sørenh

• Sr. Member
    • Vis profil
svejseværk godt/dårligt
« Dato: 30. December 2011 kl: 16:58:42 »
Er der nogen der kender "CLOOS" svejseværk. Jeg har kig på et CLOOS CK 66 N med en trådboks CLOOS GLC 350 N.
Jeg har som antydet ikke meget forstand på svejsning.  :?
tlf. 26881556

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
svejseværk godt/dårligt
« Svar #1 Dato: 30. December 2011 kl: 19:26:13 »
Nej, jeg kender ikke det pågældende værk. Men som altid: Hvad er dit behov ? Hvis du skal lave lidt tydpladesvejsning kan du teoretisk klare det med et af de små fra Harald Nyborg.  Skal du også lave f.eks. tilbehør til traktorer, skal du op i noget mere power. Skal det bruges dagligt, eller er det en gang hvert halve år ?
Eller sagt med andre ord: Overvej forholdet mellem behov og anskaffelsespris etc. og tag også et kig på www.dba.dk / værktøj & maskiner eller Gul & Gratis o.a. Et brugt, men velholdt værk kan sagtens være et alternativ.

Offline carlo11

• Sr. Member
    • Vis profil
svejseværk godt/dårligt
« Svar #2 Dato: 30. December 2011 kl: 19:59:30 »
hej jeg har selv et det køre bare godt  kan fortælle at danfos har flere i forskellig størelser det er et prof værk  
hilsen carlo11 ( villy )

Offline sørenh

• Sr. Member
    • Vis profil
svejseværk godt/dårligt
« Svar #3 Dato: 30. December 2011 kl: 20:38:42 »
Tak for svar. Jeg må vidst lige prøve det og finde ud af om det fungerer. Det har stået på "vores" snedkerværksted i 10 år og der er ingen der bruger det. Så jeg kan formodentlig få det billigt. Jeg har et lille harald nyborg værk, men jeg synes ikke det er kraftigt nok,
bla. skulle jeg svejse et lille stykke plade i et hul i bunden, det kunne det ikke klare og så er der strøm på tråden hele tiden, det irriterer mig.
tlf. 26881556