Forfatter Emne: Holger`s mTDI  (Læst 2640 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger`s mTDI
« Dato: 03. Januar 2012 kl: 18:42:09 »
Jeg har i dag arbejdet lidt på den mTDI motor jeg købte hos Pawel engang. Der er imidlertid dukket et par spørgsmål op som jeg godt kunne bruge hjælp til:
Når jeg tester dyserne kommer der fem (tror jeg) stråler ud af dem. Dvs. fem huller men er alle huller lige store - skal strålen fra alle huller være èns?
Dyserne åbner ved 200 bar, hvordan skal pumpen så times?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Holger`s mTDI
« Svar #1 Dato: 03. Januar 2012 kl: 19:23:36 »
Data på 1Z og AFN er:
Åbningstryk: 190-200 bar.
Pumpe-indstilling: 0,70 +/- 0,02
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger`s mTDI
« Svar #2 Dato: 03. Januar 2012 kl: 19:27:36 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Data på 1Z og AFN er:
Åbningstryk: 190-200 bar.
Pumpe-indstilling: 0,70 +/- 0,02

Åbningstryk passer jo fint.
Pumpetiming er hvis det er den originale elektrisk styrede pumpe.
Min er jo en gammeldags mekanisk styret, vist nok fra en AAZ eller en lignende 1,9.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Holger`s mTDI
« Svar #3 Dato: 03. Januar 2012 kl: 19:32:50 »
..det er helt afgørende hvad der er inde i pumpen..

dyserne er efter din beskrivelse ok, hvis alle stråler er nogenlunde ens (tænk på, at de er monteret skråt i topstykket)
men timingen kan variere mellem 0,80mm til 1,3mm alt efter hvilken udformning knastskiven har og hvor stor stempeldiameteren er.

jeg har på mit selvbyggede halløj brugt 0,9mm, men det er født til en DI Motor (KIA Carnival 2,9)

hvis der er en AAZ-pumpe eller lig. monteret skal den begynde meget tidligere (1,2-1,3mm)

mvh, michael
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger`s mTDI
« Svar #4 Dato: 03. Januar 2012 kl: 20:25:43 »
Jamen det er en AAZ eller lignende, dog ved jeg ikke om der er lavet noget om indeni. Så vidt jeg ved er det en motor Pawel har fået lavet i Polen.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Holger`s mTDI
« Svar #5 Dato: 04. Januar 2012 kl: 02:11:29 »
er der ikke en gammel tråd om/med den? kan huske han købte en 1,9 (vist nok 1Y) fra en caddy og lagde i sin bluestar, men kan dog ikke erindre en TDI/mTDI
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D