Forfatter Emne: HJÆLP!!!!!  (Læst 3491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dehler

• Gæst
HJÆLP!!!!!
« Dato: 12. Januar 2012 kl: 10:52:05 »
jeg har et seriøst problem med min Dehler profi wasserboxer fra 87.

for tiden "taber" den en del vand, dog er udstødningen ikke meget synlig.
derudover så har den nogen gange lidt startproblemer den "tænder" ikke ordentligt og står og håber og "skyder" i tændingen.
 ligesom den kan have svært ved sommetider at tage omdrejninger den føles som om den får for meget at leve af...

mit problem er nu at jeg ikke ved om det er et topstykke der kan være gået?? ville der være andre eller mere synlige tegn på dette?

næste problem er at jeg har snakket med forskellige mekanikere om problemet og såfremt det er topstykket der er flækket ja så kan regningen hos en sådan nemt blive over 15.000kr hvilket vi ikke har da vi pt. er studerende og venter en lille ny.

så hvad gør man eller kan man gøre hvis man a) ikke helt endnu er blevet en dygtig autodidakt mekanikker og samtidig ikke helt ved hvad der er galt?

håber meget på jeres kæmpe ekspertise herinde kan komme mig til hjælp.

på forhånd tak.

Mads-kaa

• Gæst
HJÆLP!!!!!
« Svar #1 Dato: 12. Januar 2012 kl: 11:26:41 »
Din overskrift kunne være mere informativ...

Du kunne starte med at være mere specifik i din profil og indkredse det geografiske sted lidt. Der er masser af hjælpsomme sjæle på dette forum, som sikkert vil hjælpe dig med at stille en diagnose IRL.

Du nævner en masse problemer, er de alle sammen opstået samtidig? Hvilken motor drejer det sig om (kode)?
Er problemerne der hele tiden, eller kun når motoren er kold?
Det vand den bruger "forsvinder" det bare? det ligger ikke under bilen? eller inde i bilen (våde måtter, både foran og ved varme apparatet bagi)?

/Mads

dehler

• Gæst
HJÆLP!!!!!
« Svar #2 Dato: 12. Januar 2012 kl: 11:38:57 »
hej Mads-kea.
tak for input. og det er modtaget at overskriften kunne blive bedre.
jeg bor i kbh ø.
koden på motoren ved jeg ikke hvor jeg finder? ved det er en 2,1 wasserboxer med katalysator. men hvis en venlig sjæl vil hjælpe mig med hvor jeg finder resten?
problemerne er der ikke hele tiden, nej,
jeg oplever at vandet bare forsvinder men i disse tider er det svært at vide om den smider det på vejen.
jeg er ikke helt med på hvorvidt der skulle være vådet ved varmeapparaterne foran eller bagi? det er en autocamper kaldet dehler profi.
men vil meget gerne have yderligere hjælp hvis nogen kan??
på forhånd tak

Mads-kaa

• Gæst
HJÆLP!!!!!
« Svar #3 Dato: 12. Januar 2012 kl: 14:57:29 »
Citat fra: "dehler"
hej Mads-kea.
tak for input. og det er modtaget at overskriften kunne blive bedre.
jeg bor i kbh ø.
koden på motoren ved jeg ikke hvor jeg finder? ved det er en 2,1 wasserboxer med katalysator. men hvis en venlig sjæl vil hjælpe mig med hvor jeg finder resten?
Så er det nok en MV, det vil sige med indsprøjtning og digifant motorstyring
Citér

problemerne er der ikke hele tiden, nej,
jeg oplever at vandet bare forsvinder men i disse tider er det svært at vide om den smider det på vejen.
jeg er ikke helt med på hvorvidt der skulle være vådet ved varmeapparaterne foran eller bagi?
Det er jo ret simpelt, er der vådt på gulvet foran gearkassen eller under sædet/sofaen i "stuen". Der sidder et varmeapparat bag ved radioen og sikkert også under sofaen, de kan begge blive utætte over tid. Hvor meget vand drejer det sig om?
Citér
det er en autocamper kaldet dehler profi.
det havde jeg næsten regnet ud;-)
Citér

men vil meget gerne have yderligere hjælp hvis nogen kan??
Der er masser af kompetente WBX-eksperter i København, så det bliver nok ikke et problem at finde en som vil kaste et blik på den. Hvis vi skal hjælpe dig via nettet bliver du nød til at være mere præcis i din beskrivelse af problemerne. Umiddelbart behøver der ikke være nogen sammenhæng mellem vandladningen og de øvrige problemer.
Citér
på forhånd tak

/Mads

Offline FrankBinau

• Hero Member
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
HJÆLP!!!!!
« Svar #4 Dato: 12. Januar 2012 kl: 17:24:59 »
Der skulle sidde en sådan ud for dit venstre knæ, ud fra den kode kan vi læse det der er behov for Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
HJÆLP!!!!!
« Svar #5 Dato: 12. Januar 2012 kl: 18:40:13 »
At den "skyder" i tændingen kan skyldes mange ting: Rotor, fordelerdæksel, tændkabler, defekt spole, gamle / udbrændte tændrør, fugt i tændingsanlæg og for fed blanding. Det sidste kan stamme fra en defekt termoføler ( koster ca. 100 kroner og er skiftet på nul komma fem ).
Værre er det med vandet. En wbx kræver speciel kølervæske, men desværre kører mange rundt med det forkerte. Det æder godset og skaber utætheder ved pakningerne. Hvis der er synlige tegn på udsivende kølervæske ved gummipakningerne ved topstykkerne, er det nok tid til, at overveje en adskillelse.
Jeg tror ikke meget på et flækket topstykke. Det kan sikkert forekomme, men mon ikke sandsynligheden er større for, at fejlen(e) ligger andre steder ?
En wbx er en relativt let motor. Hurtig at hive ud, og med f.eks. Haynes manual ved hånden, er du godt på vej ( og så et komplet pakningssæt forstås ).
Mon ikke vw shoppen kan bidrage med stumper til en overkommelig pris ?

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
HJÆLP!!!!!
« Svar #6 Dato: 12. Januar 2012 kl: 19:59:18 »
Hej,

Jeg bor lige om hjørnet fra dig og har flere gange beundret din Dehler - og endda sat T3Net flyer under din vinduesvisker.

Du er velkommen til at give mig et ring, så kigger jeg på den.

Derudover - så kan jeg kun varmt anbefale et T3-besøg hos Allan (aran) - han kan trylle de mest genstride T3'ere glade og smilende igen på kortere tid end jeg kan stave til "sporvognsskinneskidtskraber".

Men - giv et ring, så kigger jeg gerne på det sammen med dig.

Mvh

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

dehler

• Gæst
HJÆLP!!!!!
« Svar #7 Dato: 17. Januar 2012 kl: 12:28:24 »
hej Jens jakob.
jeg har set din fine flyer men var bekendt med omtalte forum :-)

jeg ville meget gerne have lidt hjælp og ringer såsnart jeg får mulighed for det.

det er lidt vanskeligt for en fuldstændig uprøvet at tjekke og reparere en sådan bil... jeg er nok lærenem og hænderne kan jeg godt bruge men har ikke rodet med en motor siden de glade knallert dage på landet og det er laaaannnng tid siden.

jeg får lige tjekket op på hvad det er for en motor selvom jeg har indtryk af det måske nok ikke er originalen.

bilen var ude at køre igår cirka 300 kilometer og den tabte ikke meget vand og der var ikke mekaniske problemer dog trækker den ikke helt så godt som den plejer men måske det kan være tændrørene?
jeg opdagede da jeg skulle starte at den smider lidt vand lige under motoren men ved ikke om det kan være fra kølervæsken eller om det blot er fra vejen som kommer når den bliver varm?
der er ikke vand inde i bilen umiddelbart.

jeg kan ikke blot kigge i en manual og gå igang desværre da jeg intet aner men meget gerne vil lære.

men er der mulighed for at nogen herinde kan og vil lave en sådan bil såfremt en reperation er påkrævet?
p.s. jeg mangler meget sprinklervæske på bilen men kan simpelthen ikke regne ud hvor beholderen sidder??

takker meget for jeres hjælpsomhed og tålmodighed med en så uerfaren t3 entusiast.

Offline Andreas

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
HJÆLP!!!!!
« Svar #8 Dato: 17. Januar 2012 kl: 12:31:14 »
Beholderens påfyldning er under gulvmåtten lige ved A-stolpen
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

dehler

• Gæst
HJÆLP!!!!!
« Svar #9 Dato: 17. Januar 2012 kl: 12:37:22 »
og hvor er a stolpen?

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
HJÆLP!!!!!
« Svar #10 Dato: 17. Januar 2012 kl: 12:59:16 »
Nede til venstre for kobling under måtten.

Kondens ud af udstødning v start er helt normalt.

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
HJÆLP!!!!!
« Svar #11 Dato: 17. Januar 2012 kl: 13:01:10 »
Og glæder mig til vi mødes - jeg er ganske venlig og startede på ca samme mekkerniveau som dig - men t3nettet har givet mig så meget gennem tiden, som jeg gerne giver videre. ;)

Tlf 28260167

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
HJÆLP!!!!!
« Svar #12 Dato: 17. Januar 2012 kl: 14:31:47 »
Citat fra: "dehler"
og hvor er a stolpen?

A-stolpen er forreste lodrette (eller næsten) stolpe, der hvor forruden sidder...
B-stolpen er bag fordørene..
C-stolpen er mellem sideruderne..
D-stolpen er bageste..

Så skulle den være på plads..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
HJÆLP!!!!!
« Svar #13 Dato: 17. Januar 2012 kl: 14:43:44 »
Mht T3 mekaniker nær Kbh - så  kan jeg kun varmt anbefale et T3-besøg hos Allan (aran er hans brugernavn herinde) - han kan trylle de mest genstride T3'ere glade og smilende igen på kortere tid end jeg kan stave til "sporvognsskinneskidtskraber".

Tlf 28260167