Forfatter Emne: kan ikke starte min jx.  (Læst 1778 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

janek.nilsson

• Gæst
kan ikke starte min jx.
« Dato: 19. Januar 2012 kl: 16:48:39 »
hej alle håber i kan hjælpe, jeg kan ikke få startet min diesel

starteren drejer motoren fint rundt, gløderørene skulle jeg også mene virker.
kan bare ikke få den startet har prøvet at udlufte den utallige af gange uden held ingen gang et lille ryk. jeg har på fornemmelsen at det måske kunne være magnetventilen nede i pumpen der ikke lukker ordentlig op, men bare et gæt. nogle der har en ide

mvh janek

jesperyk

• Gæst
kan ikke starte min jx.
« Svar #1 Dato: 19. Januar 2012 kl: 17:02:59 »
kommer der diesel frem til dyserne, hvis du løsner en omløber og tørner? Hvis nej: Kan du høre magnetventilen klikke, hvis du giver den spænding direkte fra batteriet?

:)

janek.nilsson

• Gæst
kan ikke starte min jx.
« Svar #2 Dato: 19. Januar 2012 kl: 17:08:21 »
ja der kommer diesel ud af dysserne fik den startet for 2 uger siden og har ikke kunne starte den siden. har også prøvet at give den direkte plus fra batteriet. bare meget mærkeligt den har aldrig haft problemer med at starte selv om den ikke fik forvarme og den var minus grader.

så jeg har kløet mig en del i skægget

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
kan ikke starte min jx.
« Svar #3 Dato: 19. Januar 2012 kl: 18:41:03 »
Skift tændkabler.
 :lol:

Tandremmen har vel ikke rykket sig ?  Timing er et must ( også for benzinere ) så hvis du er 100 % sikker på, at dine gløderør virker og får strøm fra relæet, skal du nok have kigget din timing efter.
Hvis du også mener den er ok, kan du jo prøve, om den kan trækkes i gang ?
Så skåner du batteri og starter, men brug et af de høje gear så den ikke får for mange omdrejninger i kold tilstand.

Mølle

• Gæst
kan ikke starte min jx.
« Svar #4 Dato: 19. Januar 2012 kl: 18:41:51 »
Magnetventilen tjekker du ved at sætte tænding på bilen og så tage spadestikket af ventilen mens du lytter til den. Klikker den når den får strøm.. så virker den...

Hvis du løsner omløberne på dysserørene ved dysserne og prøve at starte, skal der blive vådt af diesel.... Det er efter min opfattelse den rigtige måde at udlufte.. selvfølgelig lettest hvis man er to... en til at dreje nøglen og en til at styre 17-nøglen...

janek.nilsson

• Gæst
kan ikke starte min jx.
« Svar #5 Dato: 19. Januar 2012 kl: 20:11:33 »
helt sikkert mølle har prøvet at løse dysserørene og der kommer diesel ud men der er ikke lige frem tryk på, jeg må lige prøve at hive det der spade stik ud og høre om der kommer et klik.

Offline tomtom

• Hero Member
    • Vis profil
kan ikke starte min jx.
« Svar #6 Dato: 21. Januar 2012 kl: 14:43:50 »
Min tandrem knækkede engang i det øjeblik jeg startede bilen. Det føltes som om, at der ikke kom diesel til motoren. Så tjæk endelig at tandremmen siddet på plads, inden du skubber bilen igang.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD