Forfatter Emne: indikator varmeproblem  (Læst 2491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lastbilskl

  • Gæst
indikator varmeproblem
« Dato: 10. Februar 2012 kl: 00:15:27 »
Har en doka med en 1,9 DG motor.

Nu er den pludselig begyndt at lave noget bøvel mede varme indikatoren, måleren der viser hvor varmt vandet er..
Efter jeg starter bilen går der cirka 3 til 5 minutter, så er måleren steget op midt i (der hvor lampen sidder), rør man i vandet i ekspansions-beholderen er det kun lige blevet lidt lunt.. Efter et par minutter mere er måleren steget helt op til maksimum, og bliver så der.
Den bruger ingen vand, og har ikke brugt noget i over 4 måneder..

Hvis jeg så tænder for varmen er der go varme efter cirka 10 minutter.

Jeg tænker at det ka være termostaten der er stået af., er dette helt forkert..

Eller er der nogen der eventuelt ved hva problemet ka være..

Hvis der er nogen der har en ide, ka jeg eventuelt fanges på: 22756384
hilsen stephan

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
indikator varmeproblem
« Svar #1 Dato: 10. Februar 2012 kl: 00:28:54 »
Er du sikker på, at bilen er ordentligt frostsikret... Det er almindeligt udbredt, at de 16 ltr kølervæske fryser til og så kan motoren blive grundigt varm uden at det kommer rundt i kølesystemet...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

lastbilskl

  • Gæst
indikator varmeproblem
« Svar #2 Dato: 10. Februar 2012 kl: 06:55:42 »
Citat fra: "jbjerrum"
Er du sikker på, at bilen er ordentligt frostsikret... Det er almindeligt udbredt, at de 16 ltr kølervæske fryser til og så kan motoren blive grundigt varm uden at det kommer rundt i kølesystemet...

Næhhh, det er jeg ikke. Hvordan er jeg sikker på at jeg frostsikrer ordentligt.???
Ska jeg tømme alt vandet af, og så hælde noget nyt på, mens jeg udlufter hele systemet...

Mølle

  • Gæst
indikator varmeproblem
« Svar #3 Dato: 10. Februar 2012 kl: 07:35:29 »
Du skal bare få kølervæsken målt, så du ved hvor langt ned i temperatur du er beskyttet.

wbx4ever

  • Gæst
indikator varmeproblem
« Svar #4 Dato: 10. Februar 2012 kl: 09:13:34 »
Toyotaen gjorde det samme = frossen kølervæske. Skiftede kølervæske  (Half and half) = problemet forsvandt.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.699
    • Vis profil
indikator varmeproblem
« Svar #5 Dato: 10. Februar 2012 kl: 12:11:19 »
Citat fra: "Mølle"
Du skal bare få kølervæsken målt, så du ved hvor langt ned i temperatur du er beskyttet.

I LIDL har det haft målere af den her slags til 15 kr:

(jeg købte min i LIDL Glostrup, og din doka er vist sort)

De har sikkert ved Thansen også.

lastbilskl

  • Gæst
indikator varmeproblem
« Svar #6 Dato: 10. Februar 2012 kl: 13:34:05 »
Takker for de fine svar..
Ka det være den føler/kontakt/indikator der sidder og måler tempraturen der er gået i stykker.?

lastbilskl

  • Gæst
indikator varmeproblem
« Svar #7 Dato: 10. Februar 2012 kl: 13:35:49 »
Citat fra: "wbx4ever"
Toyotaen gjorde det samme = frossen kølervæske. Skiftede kølervæske  (Half and half) = problemet forsvandt.


Burde den så ikke begynde at koge, eller ikke ku sende varmen ind i kabinen.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.781
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
indikator varmeproblem
« Svar #8 Dato: 10. Februar 2012 kl: 22:59:06 »
Hvis den er frosset kommer der ikke varme i varmeapperatet , hvormeget vand har du i ekspansions beholderen , den kan godt gøre det den gør med for lidt vand i , ellers ta føleren med de to ben op af beholderen og rens dem , den er skruet i , det er den der laver numrer med dig , hvis det ikke hjælper , så kom til Mølle på søndag og køb en ny , han har helt sikkert en .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700