Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diesel Fora
»
startproblemer
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: startproblemer (Læst 1973 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
def420
Gæst
startproblemer
«
Dato:
26. Februar 2012 kl: 17:31:54 »
kan ikke starte CS'eren. der kommer røg ud, men den tænder ikke. har isoleret problemet til enten at være : gløderør, dieselfilter eller dyser. skifter gløderør
i aften, og ville gerne rense dyser ved samme lejlighed. Er der noget man skal vide eller være opmærksom på ved denne operation? Hvad er de bedste dyser til en CS ? og kan man bare sådan uden videre skifte dem? Gode råd og vejledning modtages med kyshånd :-) stiller en flaske øl på højkant til løsningen, der får transporteren startet
Logget
jesperyk
Gæst
startproblemer
«
Svar #1 Dato:
26. Februar 2012 kl: 18:22:00 »
der er sikker flere OBS'er i forbindelse med at skifte dyser.
Men nr. 1 er, at du altid skal sætte nye flammeskiver i, når du har haft dyserne skruet ud. Flammeskiven deformerer ved tilspænding og giver en tætning, som beskytter dysen mod varmen fra forbrændingen. Sætter man de gamle flammeskiver i, får man ret hurtigt ristet sine dyser (nye eller gamle), hvilket ødelægger dem.
Man kan få komplette dysesæt med korrekt åbningstryk og passende dysespidser hos f.eks. dieselsend.de ...
Logget
def420
Gæst
startproblemer
«
Svar #2 Dato:
26. Februar 2012 kl: 18:51:51 »
Tak for svar
Men hvad er korrekt åbningstryk og dysespids ? og findes der en metode til at rense dyserne - uden at afmontere disse ?
Logget
jesperyk
Gæst
startproblemer
«
Svar #3 Dato:
26. Februar 2012 kl: 19:29:33 »
Tryk og dysespids; her må nogle af de mere garvede på banen.
Jeg kører med en 1Y'er med 294-dyser og 135 bars åbningstryk, men om det også er et godt setup til en cs'er, tør jeg ikke vejlede om.
Metode til at rense dyserne uden afmontering.... man kan jo altid prøve nogle af de der flasker, man hælder i tanken og som skulle give en funklende ny (titaniumbelagt) motor indvendigt. BellAdd er et af produkterne, men jeg ved ikke, om man skal tro på alt, hvad de lover bag på flasken.
I dit sted ville jeg nok pille gløderørene ud og kigge dem efter. Hvis de alle fire er brændt af og kun har 4mm stump tilbage, kunne noget (måske) tyde på, at dyserne er synderen...
Logget
tomtom
Hero Member
startproblemer
«
Svar #4 Dato:
26. Februar 2012 kl: 21:52:49 »
Tjek også tandremmen. Den kan godt springe en tand og så kam man ikke starte. Det kommer kun sort røg. Taler af erfaring.
Logget
Mvh. Tom Nielsen
White Star 90 med golf II motor 1.6 TD
def420
Gæst
startproblemer
«
Svar #5 Dato:
26. Februar 2012 kl: 22:43:01 »
Takker for jeres svar :-] T3-nettet er GULD værd for en T3 noob. Håber snart jeg kan få overtalt tøsen til at tage med på træf :-] Nå men til sagen. Der kommer ganske svag hvid røg ud, med en lækker duft af diesel, så jeg gætter på at den ikke tænder. og nøj, hvor ville man nemmere kunne komme til gløderørene, hvis man først lige afmonterede dyserne. Kan det bedst betale sig at købe helt nye dyser, eller er dyse-indsatser med strålespids rigeligt? Efter lidt roden , kigger jeg på 293 dyser, med 130 bar åbning. Syntes det ser pebret ud med omkring 1000,- for et sæt med holdere
T3 eren koster mig for meget lige for tiden... Nogen (læs. Guru-Jarl) der ved om det er de korrekte dyser? Eller om jeg er helt ude i hampen...
Logget
jesperyk
Gæst
startproblemer
«
Svar #6 Dato:
27. Februar 2012 kl: 10:02:26 »
Ja, det lyder som kolde gløderør...
de flammeskiver koster jo ikke mange basseører. Og det er da meget lettere at skifte gløderørene, når dyserne er pillet ud. Så brug du bare den (max!!) 100-mand på fire nye flammeskiver, så du kan pille dyserne ud og få plads at arbejde på.
Har du en 27 mm dysetop og en momentnøgle? Ellers bliver det lidt besværligt alligevel
Logget
def420
Gæst
startproblemer
«
Svar #7 Dato:
29. Februar 2012 kl: 14:55:08 »
Skiftede : Luftfilter, Oliefilter, Dieselfilter. Tjekkede først gløderørene, for at se om de var afbrændte, før jeg ville pille ved dyserne. Alle rørene så fine ud, men skiftede dem alligevel, med noget Bosch Duratherm. Lavede nye stik til hele elektronikken, rensede kobberskinnen til gløderørene, og fik sat et nyt batteri på. Satte nye slanger imellem dyserne, samt tilbageløbet. Forvarmede i 10 sek, og VUPTI, den gamle CS'er sprang igang, som blev den betalt for det :-] Det kostede lidt penge, og gud hvor er det svært at skifte gløderør, uden at pille pumpe eller dyser af :-] Godt man var en pilfinger da man var barn :-] Stor tak til Jesperyk, for input... Så mangler vi bare synet om 3 uger
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diesel Fora
»