Jeg skal lige have luft...
Havde sat weekenden af til at skifte navklump og presse længere hjulbolte i navflangerne. Hele operationen gik planmæssigt, i solskin på gaden på nørrebro. Skønt.
Opdagede en utæthed ved hjulcylinderen på højre baghjul og besluttede, at jeg hellere måtte skifte. Havde endda en spritny hjulcylinder liggende.
Men tror I jeg kunne skrue bremserøret ud af den gamle hjulcylinder? Eller have held til at sætte en nippel på det tilbageværende rør, som viste sig at være for kort? Eller skrue rør fra bremseslange uden at knække røret helt inde i bremseslangen?
Niks, nope, så jeg må tage toget på arbejde i morgen.
Når jeg følger bremserøret fremefter mod hovedcylinderen, kommer den første pæne samling ved lastbegrænseren (?) helt oppe ved forenden. Her er jeg ret sikker på, at man kan skrue røret ud og sætte et nyt i. Men det rør skal føres henover tanken og deler sig til begge hjul. Så det betyder udskiftning af: alle rør og slanger hele vejen bagud. Hjulcylinderen i venstre side afgår nok ved døden, men jeg har en ekstra.
Jeg skal hjælpe min søster med at flytte i aalborg på fredag.
Jeg har ikke mod på at skifte rørene i mørke og om natten. Derfor hælder jeg til at sende bilen med Falck på et værksted. Kender et par stykker i Køge og Stevns, som jeg har tillid til.
Nogen, der kan anbefale et godt (= billigt, hurtigt, vant med gamle biler) værksted?
Nogen bud på tidsforbruget på sådan en opgave?
pyh, jeg var tæt på at lave en hurtig salgsannonce.
Tak, det går allerede meget bedre.
go søndag aften