Forfatter Emne: Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD  (Læst 22720 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Dato: 07. Marts 2012 kl: 20:02:35 »
Jeg har længe haft en AAB (T4 2,4 D) stående efter at bilen blev skrottet. Nu har jeg fundet den frem og begyndt at lave den så den passer i T3. Der er mange ting der skal ændres for at den passer. I T4 hælder den den "forkerte vej", så der skal andet bundkar og sugesnabel på. Oliepinden sidder i den forkerte side så der skal bores hul til en ny fra JX:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #1 Dato: 07. Marts 2012 kl: 20:08:01 »
Adapter og nåleleje:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #2 Dato: 07. Marts 2012 kl: 20:09:57 »
Der hvor oliepinden på T4 sad er der nu plads til retur fra turbo..........
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #3 Dato: 07. Marts 2012 kl: 20:11:53 »
.........så kan man jo lige så godt montere turbo:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #4 Dato: 07. Marts 2012 kl: 20:14:41 »
det ser godt ud
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #5 Dato: 07. Marts 2012 kl: 21:33:12 »
holger du ved godt at du glip af den nye sæson af "Desperate Housewifes" når du går i værkstedet ;)

men det ser nu godt ud det du pusler med, hvor mange heste og moment regner du med den smider på akslen?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #6 Dato: 07. Marts 2012 kl: 21:48:42 »
.....går glip af........det kan vi nu diskutere :?

.....heste og moment? det regner jeg ikke på. Pumpen er jo stadig fra AAB (eller hedder den ABB?) og dermed ikke forberedt på turbo. Først skal jeg have styr på varmen, dvs. oliekøler og IC. Derefter skal pumpen skrues op til et rimeligt niveau. En pumpe som ikke er forberedt til turbo vil give for meget diesel ved omdrejninger hvor der endnu ikke er opnået turbotryk og dermed sort røg. Så et sted mellem god effekt og meget sort røg. Turboen i sig selv gi`r jo ingen effektforøgelse. (Gi`r det mening?)
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #7 Dato: 07. Marts 2012 kl: 21:52:05 »
Det glæder jeg mig til at høre om hvordan den opfører sig i en T3... Hvilket bundkar bruger du...?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #8 Dato: 07. Marts 2012 kl: 21:57:15 »
Bundkar, sugesnabel, motorophæng, svinghjul og kobling fra enhver Audi 5 cyl.
Turbo, manifolds, starter og oliefilterkonsol fra Audi 1T (den aller første 5 TDI (-90))
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #9 Dato: 07. Marts 2012 kl: 23:00:00 »
det er jo ren magi Holger, du har en rigtig fin tilgang til at øjne mulighederne for lækre sager i T3. Skal motorophæng hjemmelaves så?

Mølle

  • Gæst
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #10 Dato: 08. Marts 2012 kl: 08:45:18 »
Hold k... hvor fedt.. jeg elsker lyden af den gamle 5-benede sugediesel..  Hvor stammer koblingsklokken fra?????

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #11 Dato: 08. Marts 2012 kl: 09:10:55 »
Citat fra: "Holger"
.........så kan man jo lige så godt montere turbo:


Det ser godt ud det du laver der holger. :-)

Har selv en T4 2,4D-Syncro Og kan godt mærke at der kunne bruges turbo
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #12 Dato: 08. Marts 2012 kl: 17:45:18 »
Citat fra: "Hinze"
det er jo ren magi Holger, du har en rigtig fin tilgang til at øjne mulighederne for lækre sager i T3. Skal motorophæng hjemmelaves så?


Motorophæng passer fra Audi.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #13 Dato: 08. Marts 2012 kl: 17:47:28 »
Citat fra: "Mølle"
Hold k... hvor fedt.. jeg elsker lyden af den gamle 5-benede sugediesel..  Hvor stammer koblingsklokken fra?????


Koblingsklokke, nålelejeadapter og motorophængsbøjle under motor er fra Winkler.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #14 Dato: 09. Marts 2012 kl: 09:16:30 »
du kunne tage Pumpen fra en 2,0TD fra Audi 100 ..de er sjældne men de passer fint.
Og Alubundkar fra 2,3 20V(T)..det hjælper på olietemperatur og den har plader i, så olien bliver på plads. jeg har den i 4cyl udgaven i min Audi.
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.