0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg fatter ikke at i elsker diesel så meget
5. og så kan vi godt li at det er nemt at bygge en Diesel om til at køre på alternetive brændstof. =rapsolie eller magarine.. som ikke forurener.jeg bakker jarl 100% op det er nu lidt sjovt det her.. :lol: Mvh Flemming :lol:
Her var lige lidt mere benzin til "bålet"
CitérHer var lige lidt mere benzin til "bålet" Nåå ja, forresten:6: Vi kan godt lide at ryge smøger, mens vi laver bil
Sjovt nok snakkede jeg lige med en kemiingeniør i fredags, som har sit eget firma der laver partikkelfiltere til dielseldrevne motorer.Han siger det eneste punkt hvor rapsen er mere miljørigtig er dens co2 neutaralitet, ellers sviner raps faktisk lige så meget som alm. dielsel på de andre udledningsområder.
Ej, så vidt jeg er orienteret, har han næsten ret. Dog er der vist lige noget med, at fordi planteoliens molekyler indeholder ilt, udleder den lidt færre partikler og NOx. Før i tiden var der også noget med 100 gange mindre svovl i, men nu er man begyndt at lave svovlfattig diesel, så der ikke er den store forskel længere. Ret mig hvis jeg tager fejl.Mvh. gUlf