Forfatter Emne: Udskiftning af fjedre  (Læst 1137 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassekjensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 506
    • Vis profil
Udskiftning af fjedre
« Dato: 21. Marts 2012 kl: 15:17:34 »
Hej T3 net.

Er efterhånden blevet endnu mere overbevist om at jeg /vi vil have alm. og hermed nogle blødere fjedre i Magnum'en. Den er for hård at køre i- efter min mening. Jeg ved ikke om den er sænket med 40 mm men jeg kan kun lige få en finger ind mellem skærmen og o.k. dæk.
Så vidt jeg kan se er de da lidt dyre. 4 stk- så løber det sq da op...

Ville i den forbindelse høre om der er nogen der har nogle brugte fjedre( og støddæmpere hvis det også skal til )til salg? Jeg får jo så nogle sænknings fjedre tilovers, er de til at komme af med?

Måske skulle jeg også høre om den ville blødere hvis der bare kom nye støddæmpere hele vejen rundt. Måske de gamle er for slidte??

Håber I kan hjælpe.

Vh Lasse
Magnum Multivan 1,6 td

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Udskiftning af fjedre
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2012 kl: 18:50:24 »
Hvis dine dæmpere er slidte bliver de i reglen også blødere, men da du samtidigt kører med sænkningssæt er dine fjedre garanteret også hårdere afstemt. Så bedste løsning vil altid være et samlet skifte.

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.767
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Udskiftning af fjedre
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2012 kl: 19:05:39 »
Hej Lasse jeg har et komplet sæt fjedre og støddæmpere vi kan bytte med , det er gode originale som virker , jeg har 20680265 så kan vi snakke om det hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline lassekjensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 506
    • Vis profil
Udskiftning af fjedre
« Svar #3 Dato: 21. Marts 2012 kl: 20:00:55 »
Hej Poul. Det lyder godt. ja vi kan ringes ved i morgen. Jeg tør ikke garantere for hvilken stand mine støddæmpere er i. Men vi må se ad. :)
Vh Lasse
Magnum Multivan 1,6 td

Offline lassekjensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 506
    • Vis profil
Udskiftning af fjedre
« Svar #4 Dato: 24. Marts 2012 kl: 10:27:41 »
Hej Poul. Der er lige lidt lavvande i kassen, så jeg bliver lige nødt til at vente med fjederskift.
Men det er rart at vide hvor der er  mulighed for bytte. God weekkend.
Hilsen Lasse
Magnum Multivan 1,6 td