Forfatter Emne: DG til DJ afgift og faldgruber.  (Læst 1029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
DG til DJ afgift og faldgruber.
« Dato: 28. April 2012 kl: 18:14:08 »
Der er drømme om skift fra DG til DJ i "Brutalis"

Kan det gå indenfor 20% grænsen. Og hvis ikke hvad mon afgiften bliver.

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på under ombygningen?

Det var det for nu..... meeen jeg spørger nok om mere!
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
DG til DJ afgift og faldgruber.
« Svar #1 Dato: 28. April 2012 kl: 21:01:11 »
Hvad med "just do it" - ingen kan se forskel?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
DG til DJ afgift og faldgruber.
« Svar #2 Dato: 28. April 2012 kl: 21:24:27 »
DG = 78 HK DIN  + 20 % = 93,6 HK i runde tal.
DJ = 112 HK DIN

DG = Karburator version  DJ = Sprøjt.  Hmmm.... jeg tror nu godt en lidt vågen bilkyndig kan se forskellen, men om de er så emsige skal jeg lade stå hen i det uvisse.

Offline iba2000

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 132
    • Vis profil
DG til DJ afgift og faldgruber.
« Svar #3 Dato: 29. April 2012 kl: 19:41:58 »
Må også indrømme at de færeste synsfolk ville kunne se forskel på motoren, Var til syn har for et lille stykke tid siden med min "plastik" porsche og den første synsmand gik helt i baglås da han hørte at den ik var ægte og at det var en vw, så ville han slet ik syne den...  hehe...

Jeg ville ik ha noget problem med bare at gøre det som jensjakob også skriver...  ;)

Men er din DG motor død eller har du bare brug for mere overskud???
Opfør dig voksent og lad barnlighed være hos de kærer små...

Er blevet den lykkelige ejer af en 1303 fra 74 der nu er synet med 8 år til næste syn... så skal jeg "kun" lave det sidste... host host..

2 x T3 benzin hjerter i garagen!!!


Tlf. 50-43-38-68

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
DG til DJ afgift og faldgruber.
« Svar #4 Dato: 29. April 2012 kl: 19:49:44 »
Nej, blokken skiller sig ikke ud. Det er "kun" hvis han er lidt inde i vw motorer han MÅSKE opdager, at den yder lidt mere. En mulighed er vel også, at bygge sprøjt på en DG ? Mon ikke den så lander omkring 90 HK ?
Min gode gamle Granada var "født" med en 2,3 motor, men i Guder hvor den trak. Senere fandt jeg ud af, at det var en 2,6 der var lagt i.  " Den er fan.... frisk" sagde synsmanden. Yeps, men det havde sine årsager.   :lol: