Forfatter Emne: Nye gummi bøsninger/smudsafvisere og B+G gearvælger tap  (Læst 3086 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

• Gæst
Nye gummi bøsninger/smudsafvisere og B+G gearvælger tap
« Dato: 07. Maj 2007 kl: 19:48:15 »
Jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan købe nye gummibøsninger til bagerste del af gearskiftet, samt over kuglen på gearkassen og ved gearvælgerindgangsarmen.
Jeg skulle også gerne have fat i en ny nylon tap til min gearvælger, den til bak og Gelände.

Nogen der ved det, eller er der kun VW tilbage?

Mads-kaa

• Gæst
« Svar #1 Dato: 07. Maj 2007 kl: 22:13:10 »
Jeg tror ikke VW er løsningen! Da jeg købte ny gearstang havde de ikke engang de gummiet til bakgear fjederen :roll:

/Mads

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #2 Dato: 07. Maj 2007 kl: 22:16:56 »
Hmmm, så skal jeg vist have fat i Doktoren igen.

Men jeg tror jeg har et led liggende med nogle af bøsningerne på, så kan de bruges istedet.

Hvad er det for noget med Bentley og dine ventiler?

Mads-kaa

• Gæst
« Svar #3 Dato: 07. Maj 2007 kl: 22:30:18 »
Bentley skriver at når man justere vippetøjet på en wbx med hydro-løftere, skal man justere til skruen rammer og så to omgange mere! Gennem Rasmus har jeg så fået at vide at det kun er en halv omgang!!! Med trætte hydro-løftere, som trænger til renovering, bliver det en meget lidet flaterende symfoni :cry:  :arrow: Altså endnu et olieskift, med fjerning af vippetøj, stødstænger, stødstangsrør og løftere! Derefter skal det hele samles igen, og man kan så kun håbe på at alle 8 stødstangsrør holder tæt, samt at ventil dækslerne også holder tæt :?  Og så skal jeg jo lige finde en magnet der er kraftig nok til at trække løfterne ud af blokken :!:  :!:  :(
Øhhh...og det hele skal jo nåes inden T3f!?

/Mads

PS.: Du spurgte selv :wink:

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07. Maj 2007 kl: 22:33:43 »
Ok, ja det er da lidt belastende.

Har du fået det samlet igen og virker det så?

Mads-kaa

• Gæst
« Svar #5 Dato: 07. Maj 2007 kl: 22:42:41 »
nej nej, jeg havde motoren delvist skilt ad for at fikse noget oliespild og utætte ventildækselpakninger, og så tænkte jeg jeg lige kunne justere ventiler, og det gik fint! Bagefter jeg så havde samlet det igen, fik jeg talt med Rasmus, og nu står jeg så med den mindre opgave foran mig :?

/Mads

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #6 Dato: 07. Maj 2007 kl: 23:23:05 »
Juhuu hvor fedt!?