Forfatter Emne: er 1,7 født til at bakse turboen på?  (Læst 1786 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
er 1,7 født til at bakse turboen på?
« Dato: 07. Maj 2007 kl: 20:04:53 »
Tja, som indgangsbønnen spørger: Kan det lade sig gøre uden de store vilde armbevægelser? Jeg er jo godt klar over at det kræver noget, men det er mere et spørgsmål om manifold osv. passer overens fra en 1,6, sådan at jeg lige kan bytte lidt over. Er der ikke noget med at 1,7 skulle være den koldste af motorerene pga. de ekstra kølekanaler??

sagen er nemlig, at jeg har fået tilbudt en 1,7 som efter sigende skulle være renoveret, så jeg overvejer at købe til den dag min egen står af.

og hvad må sådan en motor koste - i fald den er renoveret?
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
er 1,7 født til at bakse turboen på?
« Svar #1 Dato: 07. Maj 2007 kl: 20:12:10 »
brug søg funktionen, der er masser af skriverrier om den sag
Mvh. Casper

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
er 1,7 født til at bakse turboen på?
« Svar #2 Dato: 07. Maj 2007 kl: 21:02:26 »
Og søg f.eks. på "KY"

Og ang. pris, så lyder spørgsmålet: Hvad betyder renoveret? Er det en fattigmandsrenovering med nye stempelringe, toppakning og plejllejer? Eller er det en rigtig renovering med opboring, nye stempler, nye lejer overalt, renoveret eller ny top osv.? Afhængig af, hvor meget eller lidt der er lavet koster sådan en vel mellem 5 og 10 k.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!