Forfatter Emne: Hvilket materiale er stabilisatorarmene lavet af?  (Læst 2673 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

• Gæst
Hvilket materiale er stabilisatorarmene lavet af?
« Dato: 09. Maj 2007 kl: 20:23:37 »
Jeg kunne godt forestille mig at den lokale smed kunne svejse et øje på en arm, bøje den lidt og så skære gevind i den, for under 1000.-

Men hvad er den lavet af?
Alm. stål, hærdet eller støbejern?

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 09. Maj 2007 kl: 21:32:30 »
Er det armen fra krængningsstabilisatoren til den nederste bærearm i fortøjet? Den er støbt, men du har da ret i, at den fint kan gøres efter i smedejern. Er din knækket i det nederste gevindstykke eller hvad? Hvis ja, så plejer tricket at være, at man skærer den eventuelle stump af og borer et hul op i godset, som man drejer gevind i og så skruer en gevindstang fast - så er den som ny.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. Maj 2007 kl: 22:01:20 »
Ahhh og det siger du først nu? ;-)

Nu er der nemlig en expresspakke på vej fra Mølles Reservedelslager, med 2 nyere arme.

Men jeg kan da godt se fidusen som du siger, med at lave gevind. Det må jeg huske til næste gang. Takker...

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #3 Dato: 10. Maj 2007 kl: 23:43:58 »
Er der nogen af jer, der har Onkel lige i nærheden, der fortælle mig om forskellen på de to typer styrtøj, der er på en Syncro?

Pakken fra Mølle er rigtig fin og i god stand, men de passer ikke på, de buer mere indad end mine gør?

Evt. hvis i kunne ligge et billede ved, da jeg vil se om det er muligt at bygge det hele om?

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #4 Dato: 12. Maj 2007 kl: 09:11:19 »
Så kører hun igen, smeden tryllede lidt, så det virker.

Havde endnu en gammel knækket arm, der kunne fixes.