Så lykkedes det endelig at få plader på Jagdwaffen. Dette er Birks gamle syncro doka, som jeg spottede, da han satte sin sika syncro tilsalg. Jeg har efterfølgende talt med flere fra t3-nettet, som kom "for sent". Bilen havde stået afmeldt siden 2009, så den trængte til at komme ud at køre igen. Bilen har oprindelig kørt for swea-skog i Sverige, som var første ejer. Birk købte den på auktion i Sverige i 2007 og indreg. den. Bilen er født med mv motor og 95 hk.
Bilen havde en del rust. Værst medtaget var b-stolperne, som næsten var væk i begge sider. Medhjælperen har lavet det meste af rusten. Ellers er der skiftet bremser for/bag, nye fjedre/dæmper (old man emu) bag og ellers alm klargøring til syn.
Første syn lykkedes ikke pga. for megen forurening og defekt bremserør.
Fejlen mht. forurening skyltes en defekt luftmassemåler. Denne fik vi hurtig via Jens fra Tyskland. Næste syn alt ok.
Planen med bilen er at bruge den som turbil til træf og rejser i Norge og Sverige. Tagtelt står højt på ønskelisten.
Har netop indkøbt 5 liter fergusongrå esbjerg maskinmalig, som skal rulles på, så snart temperaturen tillader det. Det er samme farve, som Søren har på sin panelvogn. Dette bliver da et kønt par !
Forsættelse følger !