Forfatter Emne: kompressionstryk  (Læst 3809 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline skram

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
    • Vis profil
kompressionstryk
« Dato: 22. Maj 2012 kl: 03:16:57 »
Hvad ligger normalt kompressionstryk på i JX? målt til 26 og 27 bar.
Har nu endelig fået vognen til at køre igen, med anden pumpe, men kun justeret på gehør!
 Hvad er der galt med den gamle pumpe når den kun kørte i tomgang når man gav fuld gas og gik ud når man slap gassen?  :?
nu (periodisk) uden t3.                          
Autotransport tilbydes til nødsituation og andet.




mangler en doka, gerne syncro.

doka

  • Gæst
kompressionstryk
« Svar #1 Dato: 22. Maj 2012 kl: 21:30:58 »
Det foreskrevne Kompressiomstryk på en JX er 34 bar. Slidgrænsen er på 26 bar og max tilladte trykforskel er på 5 bar.

Offline skram

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
    • Vis profil
kompressionstryk
« Svar #2 Dato: 22. Maj 2012 kl: 21:39:25 »
takker, syntes ikke lige jeg kunne finde det nogen steder. Så må det vel siges at den er ved at være udskiftningsklar.
nu (periodisk) uden t3.                          
Autotransport tilbydes til nødsituation og andet.




mangler en doka, gerne syncro.

doka

  • Gæst
kompressionstryk
« Svar #3 Dato: 22. Maj 2012 kl: 21:46:21 »
Hvis de alle ligger på omkring de 26-27 kan den sagtens køre videre.
Den er ikke ny men hvis den trækker ok så drøn bare videre

Offline skram

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
    • Vis profil
kompressionstryk
« Svar #4 Dato: 22. Maj 2012 kl: 22:11:30 »
det gør jeg også, lige til den brækker sig.
nu (periodisk) uden t3.                          
Autotransport tilbydes til nødsituation og andet.




mangler en doka, gerne syncro.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kompressionstryk
« Svar #5 Dato: 22. Maj 2012 kl: 22:38:39 »
Det målte kompressionstryk er helt afhængig af måleapparatet, der bruges. De 34 bar er med VW foreskrevne - andre udførelser kan sagtens give andre visninger - bl.a. pga. en måske længere slange.

Har der været pillet ved dieselpumpen? Det lyder som om den enten er skruet meget ned, eller som om regulatorarmen er blevet sat forkert.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline skram

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
    • Vis profil
kompressionstryk
« Svar #6 Dato: 22. Maj 2012 kl: 23:56:54 »
Tidligere ejer har vist skiftet O-ring ved akslen til regulatorarm. men den skulle have været kørende efter. Jeg flyttede  t-rem da jeg umidelbart syntes den sad en tand forkert og tjekkede gløderør og tjekkede  alle diselslanger da der var luft i og det var som om den ikke kunne suge nok. Samtidig lavede jeg også kompressions test, hvis den nu skulle have bugget en ventil. eller toppakning var def. efter alt var gået igennem fik jeg liv i den men kun med pedalen i bund og der gik den kun i lav tomgang. Jeg konkluderede at det måtte være pumpen, så jeg hentede den fra min doka og fik den monteret. Nu kører den fint. Hvad der har været galt med pumpen ved jeg ikke.
nu (periodisk) uden t3.                          
Autotransport tilbydes til nødsituation og andet.




mangler en doka, gerne syncro.

Offline skram

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
    • Vis profil
kompressionstryk
« Svar #7 Dato: 22. Maj 2012 kl: 23:59:43 »
min kompressionstester har jeg købt på stumpemarked i herning. Så hvornår uret sidst er kalibreret eller testet ved jeg ikke.
nu (periodisk) uden t3.                          
Autotransport tilbydes til nødsituation og andet.




mangler en doka, gerne syncro.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
kompressionstryk
« Svar #8 Dato: 23. Maj 2012 kl: 09:57:25 »
lyder sandsynligt med en pumpefejl, husker jeg rigtigt har tidligere ejer skiftet noget i pumpen, men man skal altså passe på når roder med finmekanik...

ps. når t-rem står en tand forkert, vil jeg vælge at være kritisk over for nederste takhjul samt bolt!
hvis du kører for længe med det, kan det koste en motor!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
kompressionstryk
« Svar #9 Dato: 23. Maj 2012 kl: 12:20:09 »
God ide Verner, men man bør vel også checke bolten i knastakslen, ikke ? Den kan vel også gå "langsomt" løs, selvom den er konisk, eller hvis nogen tidligere har forsøgt at tørne motoren baglæns på knasten.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline skram

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
    • Vis profil
kompressionstryk
« Svar #10 Dato: 23. Maj 2012 kl: 20:01:49 »
Der er ikke slør eller tegn på løse bolte hverken ved knast eller krumtap. Jeg har ikke kørt med tandremmen en tand forkert, jeg opdagede det da jeg ikke kunne få liv i den og var ved at tjekke gløderør og dieseltilførsel.
Det drillede noget med tandremmen men når jeg drejede knast på mærke og det så ud som om pumpen stod rigtig var den ca. 1 cm ved siden af hak på kobling.
nu (periodisk) uden t3.                          
Autotransport tilbydes til nødsituation og andet.




mangler en doka, gerne syncro.