Forfatter Emne: giver op !  (Læst 3508 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

peterdadz

  • Gæst
giver op !
« Dato: 05. Juni 2012 kl: 15:33:19 »
med lange udsigter til af en af mine t3er blir færdige, kan jeg ikke vente længre så jeg vil købe en plug an play ,
 blir man træt af syncro når man køre meget ?
og er det ikke snart ok at betale 60-70000 kr for en plug an play (der jo en4-5 stykker til salg )
og hvad med årgangen det er vel standen der tæller ?
og kan man køre hver dag med højtag , der er jo 2 til salg her der er dejlige !  
jeg er lige ved at dø når jeg ser en af jer køre rundt så nu må jeg i gang

mvh peter

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
giver op !
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2012 kl: 16:20:53 »
Man kan hvad man vil :) Jeg har da brugt mig som daily-driver (med højt tag) i en periode...
Og det med om man bliver træt af at køre syncro når man kører meget, det synes jeg ikke...
Givet, det er IKKE en racer sådan en syncro, du har en tophastighed på mellem 90 og 110 afh. af dit temperament (den kan godt køre hurtigere, men det lyder ikke godt), men jeg er bestemt ikke træt af at køre langt i syncro...
Man får en helt anden indre ro når det hele foregår med 90 km/t...
Så snart man sætter sig ind og kører sidder man og smiler over hele femøren og alt er fryd...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
giver op !
« Svar #2 Dato: 05. Juni 2012 kl: 16:28:16 »
Hej Peter .

Det koster at kører med stil :-) Om du bliver træt er meget svært at svarer på
men jeg bliver ikke træt :-) Der er selvfølgelig "lidt" traktor over en syncro men
det hele afhænger af indstilling til fart, komfort, økonomi m.v.
Jeg bruger min til dagligt og har ca 85 km. til arbejde - er stor stor fornøjelse at kunne skue'
udover andre billister - gode forsæder godt anlæg (til at tage den værste rummelen) håret
tilbage (hvis der er mere tilbage) og stille og roligt derudaf :-)  -  det er herligt !!!
Jeg kører ca 20 25000 km om året i min - og tænker ikke det er for meget - ville gerne køre
jorden rundt hvis muligheden var der....
Årgang = ligegyldigt men stand og km. vigtigt.
diesel eller benzin er kun et spørgsmål om økonomi og kørsels behov.
højtag har meget store fordele ift. ståhøjde når du er inde - hvilke er fedt, men må "bor" i den.
ulemper er siger næsten sig selv - dårligere brændstof øko - men min holdning er at hvis man
tænker for meget på brændstof skal man slæt ikke tænke på en T3er'.
Handels prisen - tja det er vel mange penge for sådan en' - men valgt er dit.
Håber du blev en smule klogere  -  og husk det er kun min holdning  -  der er sikkert mange
andre :-)
Bedste T3 hilsner i håb om at du bliver en lykkelig ejer.
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

doka

  • Gæst
giver op !
« Svar #3 Dato: 05. Juni 2012 kl: 18:31:21 »
Jeg kan kun give Søren ret.
Mht årgangen er det ikke det der tæller - hellere en fra midt 80'erne der er iorden end en fra 90 der er et lig.
Hvis du vil bruge de beløb du taler om så få gået bilen grundigt igennem - til den pris skal den være kosmetisk og mekanisk i top.

Held og lykke med jagten.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
giver op !
« Svar #4 Dato: 05. Juni 2012 kl: 18:36:00 »
kloge ord, med at købe en færdig T3. Sommeren er her nu, køb køb

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
giver op !
« Svar #5 Dato: 05. Juni 2012 kl: 19:23:26 »
Citér

højtag har meget store fordele ift. ståhøjde når du er inde - hvilke er fedt, men må "bor" i den.
ulemper er siger næsten sig selv - dårligere brændstof øko


Højtag giver ikke nødvendigvis dårligere brændstoføkonomi. Med mit Polyroof er den uændret i forhold til, da Arnold var en standard syncro og sidevindsmæssigt er den faktisk blevet bedre. Måske fordi mit højtag fylder mest bagtil og den derfor ikke har tildens til at ændre retning ved vindstød fra siden .
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
giver op !
« Svar #6 Dato: 05. Juni 2012 kl: 19:32:02 »
Jeg synes nu heller ikke at der har været den store ændring af brændstoføkonomien efter jeg monterede mit tag...
Muligvis pga. formen, måske et Westfalia (Joker) højtag vil ødelægge økonomien lidt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
giver op !
« Svar #7 Dato: 05. Juni 2012 kl: 20:23:29 »
Citat fra: "peterdadz"
med lange udsigter til af en af mine t3er blir færdige,


Du har altså allerede mindst en T3, så hvad mangler der da i at
mindst en er køreklar?
(og helt færdig bliver en T3 vel aldrig)


Citat fra: "peterdadz"

vilde ting så som:
kan jeg ikke vente længre så jeg vil købe en plug an play ,
 
og er det ikke snart ok at betale 60-70000 kr for en plug an play
 
jeg er lige ved at dø når jeg ser en af jer køre rundt så nu må jeg i gang

Efter min mening er 60-70000 kr mange penge at betale for en T3,
og helt "plug and play" bliver det nok aldrig.

For meget færre penge kan du sikkert komme langt med den T3 du allerede har.

Citat fra: "Hinze"
kloge ord, med at købe en færdig T3. Sommeren er her nu, køb køb

Jeg vil hellere sige pas på , pas på :-)
Det er når man begår impulskøb at man gør ting man fortryder.
Det er når man giver sig god tid, man gør en god handel.

Derfor bruger sælgere typisk fraser som "slå til NU" og "det er den sidste"
for at forcere en handel igennem inden køber når at orienterer sig i markedet.

Men meget afhænger jo af hvor mange penge man har til overs,
og hvor let de er tjent.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
giver op !
« Svar #8 Dato: 05. Juni 2012 kl: 20:43:42 »
Jeg har kørt syncro i 2år. Som husstandens eneste bil var der kun den (dem) til at fragte mig mine 35.000km om året og jeg nød hvert sekund. Efter de to syncroår kom jeg modstræbende, men billigt til en 2wd og tog straks den i brug i hverdagen. Syncroer er for mig stadigt de fedeste T3'ere, men for sørensen da hvor kører de da elendigt målt med en 2wd. Rumlen fra fortøj, mindre venderadius, røvirriterende visco-stivhed, jernhård undervogn og overalt mere STØJ. Syncroen er stadig kongen, men som pendlerbil skal man man være meget glad for signalværdien for bare at overveje en syncro.
I øvrigt kræver det et rigtigt slemt terræn for at stoppe en 2wd med gode dæk og snekæder, så man skal bo MEGET langt ude på landet for at have BRUG for en syncro.
Køb af 25år gamle biler er altid et spil i lotteriet uanset hvor meget du betaler
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
giver op !
« Svar #9 Dato: 05. Juni 2012 kl: 20:50:52 »
Citat fra: "dokajønne"

Køb af 25år gamle biler er altid et spil i lotteriet uanset hvor meget du betaler

Kloge ord.

og 60.000-70.000 kr er efter min mening højt spil.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
giver op !
« Svar #10 Dato: 05. Juni 2012 kl: 20:57:57 »
Som ofte nævnt her - man skal være små tosset så
hjælper det :-)
Min står mig i over 100 - sikkert alt for meget, men
jeg er lykkelig :-) :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
giver op !
« Svar #11 Dato: 06. Juni 2012 kl: 22:22:25 »
Jeg er bare glad for Røde Mor og bygger lidt om i den indimellem - hvis jeg får skøre ideer... Man må være forberedt på noget mere vedligehold, hvis den skal være kampklar til enhver tid. Driftsøkonomi er noget, man bare ikke taler om - den koster bare mere end man tror i brændstof, stumper, gearkasser, differentialer, trækaksel-led, motorer mv. Alle udgifter er glemt det øjeblik, man forcerer terræn med minimum ét hjul hængende i det fri eller som vi alle nyder: når sneen kommer og vi pludseligt er vejens konger... Jeg sælger aldrig Røde Mor - til under 100.000- ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

peterdadz

  • Gæst
giver op !
« Svar #12 Dato: 07. Juni 2012 kl: 21:26:43 »
ja jeg vil ha en plug an play ,og de koster mange penge men så køre man osse, min drømme bil til jeg ved ikke hvor meget, er stadig 100% skilt af og på vej til maler men der kommer hele tiden et eller andet i vejen mest mine nye påfund om kun nye dele,og blabla,
og alle mine t3 ting og dele kommer til at ligge og kede sig her i sommer mens jeg køre rundt i en t3ere som guld4eren højben elle noget der liner meget , og jeg tror at de gode biler holder deres pris fremover så en mere er bare penge i banken haha
mvh og tak peter