En lille update.... 1-8-2012 er en sjællænder som elsker at rode med mekanik blevet ejer af bilen.
Vi hører sikkert mere om den... :wink: ...
Lige en præsentation af et muligt projekt, rust og motorkyndige er velkomne til at give et bud på en eventuel reperation.
Killer-Caraten, som min nyeste erhvervelse er blevet døbt, er en veludstyret Carat fra ´89 med MV motor og automatgear.
Hvad der skal ske med den, er stadig uvist, enten skal den være donor til min nuværende Carat og give en bunke reservedele
til gavn for andre T3-kørere og indbringe noget kapital til indkøb af nye dele.
Alternativ 1, er en istandsættelse som efter en gennemgang af bilen, faktisk ikke er særlig omfattende.
Det begrænser sig til rustarbejde i pladesamlingerne, det meste er dog kun overfladisk, samt begge indstigningstrin, begge bagerste hjørner,
og så regner jeg også med venstre panel som plejer at være angrebet inde bag ssideskørtet.
Der er også rust i bunden af højre dør og bunden af bagklappen. Bagkofangeren skal også skiftes.
Rustrep. mm. begrænser sig til nederste halvdel af bilen, og dermed "kun" en halvlakering ved istandsættelse.
Derudover skal motoren laves, og en anden udstødning monteres.
Motoren har været kørt tør for vand på grund af en defekt gummitætning ved topstykket.
Et stort oliespild fra motoren har vist sig at stamme fra et tæret topdæksel.
Som udgangspunkt regner jeg dog med en anden motor.
EDIT : ikke længere, den lyder godt og ryger ikke, men skal have nye pakninger
Alternativ 2, er et videresalg, enten fuldt udstyret eller uden nogle af delikatesserne.
Kabinens stand er generelt pæn, men med slitage på sæder og tæpper og små huller på nogle sæder, efter brug i børnefamilie.
Himmel og gardiner og aircon-beklædninger er rigtig pæne !
Udstyrslisten er rimelig ok.... :wink:
Udover standard Carat udstyr som f.eks. servostyring (med nye slanger), tonede ruder, skydesideruder,
alufælge, tågelygter, 6 fede enkeltsæder, el-spejle med varme, skørtesæt, ekstra polstring og lyddæmpning, er der også :
Automatgear - fartpilot - ABS-bremser - Aircondition - sænkningssæt - fjernbetjemt centrallås - tyverialarm - anhængertræk -
2 x drejesokler på forsæderne - 2 x sædevarme i forsæder- el-ruder - chrome-sidebars - Lokari galv. inderskærme - lygtespulere -
hvide blink - indvendig højdejustering af forlygter - kørelys... :shock: ... hold da kæft for en liste....
og som rosinen i pølseenden er der et fjern- og ratbetjent Blaupunktanlæg med 6 højttalere.
Her lidt billeder af rusten på bilen.
[size=18]edit 21-6-2012, beskrivelse, stand og udstyr opdateret[/size].