0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Idag(ifølge TV-avisen) er jo åbenbart dagen hvor man går til bekendelse. Så jeg vil da heller ikke holde mig tilbage.Det er på tide at offentligøre mit næste T3 projekt, flere har måske hørt lidt til dele af projekt, men skal alle da vide det :-)Jeg har gang i et AAZ(+ök+LLK)/Automatgear/servostyringsprojektIndtil videre har jeg fået strippet toppen og motorblokken helt ned og lagt det hele i badekaret med diesel.Jeg gik lidt kold i det web album halløj, så jeg lagde de første billeder op på google så der er lidt at kigge på for de interesserede.http://picasaweb.google.com/cartsen/AAZAutomatgearServostyringProjektet?authkey=A_DvstNfSqcEr der nogen der vil kommentere på hoved og plejlejers stand ?Hovedlejerne beholder du. Plejllejerne skifter du - ikke fordi de fejler noget, men de er sgu så billige, og så sover man lidt bedre om natten. Kan der skaffes knivskarpe billeder af krumtapsølerne?Stemplerne er på undersiden påtrykt(i alu) "DE VW MAHLE" i den ene ende og "79v101 A121" kan man slutte noge ud af det ?Nø - ikke andet end at det er Mahle-stempler (som det er originalt i alle AAZ'ere) og typen og vægtklassen.Størrelsen læser du på oversiden, når du lige polerer lidt på den. det er vigtigt aht. de nye stempelringe at vide, at stemplerne FAKTISK er i std. størrelse. Du bør kunne finde tallet "79,48". Hvis du er lidt feinschmecker, så tager du og gør stemplerne rene og sniger dem i et ubemærket øjeblik ind fruens køkkenvægt. Så får du et indtryk af, om de ligger pænt jævnt eller der skal lettes lidt på nogle. Vej dem sammen med den tilhørende plejlstang - det hører jo sammen.Er det ellers ikke fedt at komme derind? Jeg synes man får sådan en god fornemmelse i maven af at se med egne øjne, hvordan det spiller, og jeg kan godt huske den første motor, jeg lagde nye lejer i - den dag havde jeg svært ved at komme under dørkarmene... :wink:
apropros JX så hængte jeg lige 2t på krogen i dag og kørte en lille tur. Røg den en lille smule??? Ellers ikke spor af anstrengelse. Hold K... hvor kører den godt nu.