Forfatter Emne: Prissætning af T3 ved forsikring  (Læst 2581 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Prissætning af T3 ved forsikring
« Dato: 06. Juli 2012 kl: 00:50:37 »
Hej,

Med nogle af sidste års ferienedbrud i udlandet i hukommelsen, og forsikringsselskaber som ikke ville transportere "en gammel kasse" hjem - hvad er så erfaringer/gode råd/etc med at få prissat T3'ere i.fb med kasko?

Problemet er jo at en god T3 er uerstattelig, der er færre og færre tilbage.

Hvis jeg skulle regne de timer jeg har lagt i Frk G op i penge - så var hun ubetalelig. Men hvis jeg skulle bede forsikringen taksere hende, ville de sikkert sige "20-25K"....

Hvad gør i andre med jeres T3'ere ift kasko og rette værdisætning?

Mvh

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #1 Dato: 06. Juli 2012 kl: 01:37:09 »
Citat fra: "jensjakob"

Med nogle af sidste års ferienedbrud i udlandet i hukommelsen, og forsikringsselskaber som ikke ville transportere "en gammel kasse" hjem

Det med at få den transporteret hjem, kan man ikke få et Falck/DAH abonnement der dækker autohjælp i ulandet, med hjem transport? med det rigtige falck abonnement kan man da kræve at få transportert ens bil til lige det værksted man vil?
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.382
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #2 Dato: 06. Juli 2012 kl: 07:37:34 »
Ofte når nogen kører i stykker bliver vognen bragt hjem via SOS. En hjælp man har igennem sin kasko.
 Selvfølgelig vurdere forsikringen om hjemturen koster mere end bilen er værd. Kampen er jo bare om
 ejer og forsikring kan enes om prisen.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #3 Dato: 06. Juli 2012 kl: 07:46:08 »
Jeg har lige været igennem en 23 mails lang korrespondence med Lærerstandens for at få Arnold værdisat, med henblik på at få  min investering sikret, så godt som muligt.

De har fået billeder og har stillet mange spørgsmål og de har fået min interne liste over de dokumenterbare udgifter, som jeg har haft. Til sidst ville de have den vurderet, af en forhandler, for at få fastlagt hvad den ville kunne sælges for.

Niels Erik har set bilen og var klar til at give en erklæring, men i sidste øjeblik opgav de at kontakte ham og spurgte mig, hvad forhandleren havde vurderet den salgsbar til.

Det har de så fået af vide, og lige inden sagsbehandleren gik på ferie, fik jeg så en noget vagt formuleret mail om at jeg kunne være tryg ved, at jeg betalte det jeg skulle for forsikringen. :twisted:

Det var jo ikke lige det det hele havde drejet sig om, og det fik de af vide.

Alt i alt har jeg ikke fået hvad jeg gik efter, men jeg har gemt korrespondencen, og udbedt mig en udskrift af hvad de har noteret ned om sagen, når sagsbehandleren kommer hjem fra ferie.

Summa sumarum indtil nu: De er nu bekendt med, at de har forsikret en liebhaver bil, der ligger langt over 100.000 i værdi. Og det kan jeg dokumentere.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #4 Dato: 06. Juli 2012 kl: 08:30:19 »
Tak for tippene.

Mener at det var Otto som sidste år i Paris stødte ind i at forsikringen ikke ville transportere ham hjem, fordi det var dyrere end hvad de vurderede en bil fra 1985 var værd...

Og så er kasko+vejhjælp pludselig ikke så meget værd..... (Historien endte godt, vandpumpe blev skaffet og skiftet, men den er tankevækkende).

Mener også at Hawaibussen for nogle år siden havde udfordringen med Whitestar'en, hvor forsikringen også mente at sådan en gammel slæde fra 1992  ikke var nok værd til at transportere hjem...


Jeg ringer til LB idag og sætter processen igang
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline joker

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #5 Dato: 06. Juli 2012 kl: 08:39:52 »
Da vi forsikrede vores bus i Tryk sagde de at de ville se bussen og vudere den inden de ville forsikre den så jeg måtte køre til Silkeborg og vise den frem de fastsatte en pris på 130.000kr ( vi gav selv 55.000 kr )
der ud fra fastsatte de præmien til 3800kr årligt med kasko og vejhjælp

Hilsen Lone & Villy

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #6 Dato: 06. Juli 2012 kl: 08:40:06 »
Inden vi startede ud i sin tid, fik vi et mundtligt løfte fra Top Danmark at hvis vi betalte 25% mere i præmie, så havde vi ansvar og kasko i hele verden.
Da vi så stod i Australien, så var det mundtlige løfte intet værd og den pågældende medarbejder var ej heller ansat mere....

Vi klarede os jo videre og ved egen hjælp hver gang det var nødvendigt, ligesåmeget fordi det var eneste mulighed i rundt omkring hvor vi var.

Sidste sommer kørte vi så til Portugal. Her havde vi igen kasko fra Top Danmark og ved Sevilla i sydspanien sprang radiatoren under bagsædet, og vi kunne ikke køre længere.
Dvs. havde jeg haft 5-10cm rør i passende diameter, så havde jeg hurtigt forbundet slangerne og kørt videre uden radiatoren. Men nu havde vi jo både kasko og SOS. Det tog så ca. 1/2 dag inden vi fik assistance og blev slebt til nærmeste værksted med fuld politieskorte.

Ikke meget hjælp, men tag et print af Gowesty's priser. Så har man en prisliste med høje priser.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #7 Dato: 06. Juli 2012 kl: 08:41:09 »
Citér

Jeg ringer til LB idag og sætter processen igang


Ha, det vil sikkert give dem noget at tænke over, de fjolser der sidder i bilforsikringsafdelingen. Jeg har kun kommunikeret med dem gennem én i den generelle kundeservice.
Kunne ikke få lov at kommunikere med dem direkte. Derfor de mange mails.
Gi den gas og prøv at holde dem fast på noget konkret. Det lykkedes ikke helt for mig.
Men nu er du jo forberedt. :evil:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #8 Dato: 06. Juli 2012 kl: 16:57:44 »
Kan ikke finde tråden, men kan huske, at Doka har fået sin værdisat til 90000-
Tråden omhandlede netop det problem med en bil man ikke ville transportere p.g.a. værdi = transportomk.

Vi har endnu ikke hos Gjensidige fået en skriftlig bekræftelse på transport fra udlandet, men vi prøver stadig, for vi vil ikke tørres af en eller anden tilfældig udenlandsk chauffør eller værksted !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline steps2heaven

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro 16"
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #9 Dato: 06. Juli 2012 kl: 20:34:07 »
Jeg ringede bare til min forsikring og sagde jeg skulle have en kasko der dækkede det beløb jeg mener min bil er værd, så jeg ved total skade ville få det beløb udbetalt. Og fik en pris på det , det tog jeg så meget nemt. Jeg bruger Codan udover det har jeg et Falck plus der dækker hele Eu og har koster 2300 om året , med alt

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #10 Dato: 07. Juli 2012 kl: 08:13:15 »
Citér


Jeg ringede bare til min forsikring og sagde jeg skulle have en kasko der dækkede det beløb jeg mener min bil er værd, så jeg ved total skade ville få det beløb udbetalt. Og fik en pris på det , det tog jeg så meget nemt. Jeg bruger Codan udover det har jeg et Falck plus der dækker hele Eu og har koster 2300 om året , med alt


......men har du fået fastslået den værdi på skrift??
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #11 Dato: 07. Juli 2012 kl: 11:02:38 »
det her er bare endnu et eksempel på hvofor vi skulle starte en klub, så vi kan få forhandlet bedre forsikrings betingelser og priser, samt at forsikringen som udgangspunkt betragter T3'eren som et bevaringsværdigt klassisk køretøj :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline steps2heaven

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro 16"
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #12 Dato: 07. Juli 2012 kl: 13:51:22 »
Citat fra: "porteren"
Citér


Jeg ringede bare til min forsikring og sagde jeg skulle have en kasko der dækkede det beløb jeg mener min bil er værd, så jeg ved total skade ville få det beløb udbetalt. Og fik en pris på det , det tog jeg så meget nemt. Jeg bruger Codan udover det har jeg et Falck plus der dækker hele Eu og har koster 2300 om året , med alt


......men har du fået fastslået den værdi på skrift??


Ja der står direkte i min police, at beløb på X antal kr dækkes ved total skade

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Prissætning af T3 ved forsikring
« Svar #13 Dato: 07. Juli 2012 kl: 19:33:10 »
Citér


Ja der står direkte i min police, at beløb på X antal kr dækkes ved total skade



Rigtigt godt, så er der noget at gå efter. Det vil jeg stille også krav om når hende sagsbehandleren kommer hjem fra ferie.
Ellers må jeg tale med en, der får mere i løn end hende.
Showet er sgu ikke slut, før den fede dame har sunget :D
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen