Forfatter Emne: Benzin stank! Kan det afhjælpes?  (Læst 3087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

storm

• Gæst
Benzin stank! Kan det afhjælpes?
« Dato: 15. Juli 2012 kl: 11:36:13 »
Hej alle i vidende mennesker!

Jeg har for nyligt investeret i en dejlig T3 camper med en 2,0 LBX' er i.
I en rus af glæde over nu at eje en camper er min kæreste og jeg taget til Sverige på ferie i bilen og har opdaget at den lugter temmeligt kraftigt af benzin når vi kører! Det siger sig selv at det ikke er super fedt at sidde i denne stank så jeg vil høre om der er nogen af jer der har oplevet det samme og endnu vigtigere hvordan i løste problemet :-) det skal siges at bilen ikke lugter særlig meget når den er parkeret og at det også hjælper når benzin standen er lav! (ved ikke om disse oplysninger kan hjælpe med at stille en diagnose på patienten :-)
Jeg er selvfølgelig klar over at der altid vil være en smule lugt i en gammel bil men det her er lidt meget :-)

Håber der er nogen der har en god ide!
De venligste sommerhilsner
Peter Storm

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
« Svar #1 Dato: 15. Juli 2012 kl: 15:54:23 »
Hej , hvis det er den originale tank der er på endnu så er den 30 år gammel , de har det med at ruste i toppen af tanken , så det er mit 1 bud , det kan også være en af overløbs slangerne der er gået løs de sidder ned i toppen af tanken i gummimuffer 2 bud , og evt. benzinslange fra tank og hen under bunden kan være utæt / mør , håber du finder en løsning , svenskerne er også gode til T3 de har rigtig mange af dem især benzin .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 15. Juli 2012 kl: 18:10:00 »
Jeg kan helt tilslutte mig Polle 955`s gode forslag. Men når du alligevel skal efterforske den sødmefulde duft fra de dyre dråber bør du i egen interesse få gennemgået HELE systemet fra tank til karburator. Du kan ikke være for forsigtig når det gælder benzinlugt. Møre gummislanger, utætte samlinger etc. det er brandfare!
Og tro mig: Hvis det først antænder går det uhyggeligt stærkt, - så skift slanger og overgangsstykker, friske spændebånd og evt kobberrør fra tanken og bagud.

Offline Jan W

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 15. Juli 2012 kl: 20:42:23 »
Hvor er du henne i Sverige?
Kører selv derop i morgen eller tirsdag, kunne evt tage noget benzinslange og spændebånd med.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

storm

• Gæst
« Svar #4 Dato: 16. Juli 2012 kl: 15:57:07 »
Har lige været uden for dækning! Tak for jeres svar! Jeg vil se om der er løse slanger og lign. Brandfaten er vi meget opmærksomme på og har ikke ild eller lign i nærheden af bilen. Vi er i øjeblikket i nærheden af Lidkjøbing i halland. Ved ikke om det er i den rigtige retning :-) vi vil helst ikke være jer til besvær.

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
« Svar #5 Dato: 16. Juli 2012 kl: 15:59:37 »
et dårligt tændkabel er skam nok til at antænde nogle benzindampe, det er desvære set for mange gange!!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jan W

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 16. Juli 2012 kl: 16:13:31 »
Så langt op skal vi ikke.
Vi kører til karlsham i morgen så hvis i kommer den vej så kig ind
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 16. Juli 2012 kl: 18:20:11 »
Citat fra: "verner"
et dårligt tændkabel er skam nok til at antænde nogle benzindampe, det er desvære set for mange gange!!

Statisk elektricitet kan faktisk være nok. Det kan en fhv. kollega snakke en hel del med om, da han fyrede en Golf GTI af p.gr.a. uforsigtighed  og manglende forståelse for de formaninger han fik.
Våde hænder og brandslukker lige ved hånden er et must!

storm

• Gæst
« Svar #8 Dato: 17. Juli 2012 kl: 10:51:37 »
Modtaget! Tror jeg er kommet til at lyde lidt for laissez-faire i forhold til vores opfattelse af brandricikoen. Vi er meget påpasselige i forhold til brand og har altid brandslukker klar! Karlshamn er desværre nok for østligt til at vi kommer den vej, så vi smutter nok forbi Kbh og får styr på sagerne. Men tusind tak for tilbuddet! :-) hvordan er vejret forøvrigt derovre? Har de ikke fået mega meget regn?