Forfatter Emne: Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift  (Læst 1142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift
« Dato: 31. Maj 2007 kl: 13:57:54 »
Hej!

2972 km uden andet end alm. vedligehold! Det er personlig rekord!

MEN! Her til morgen trak hun ikke særligt godt op af bakke og der var ligesom der ikke kom diesel eller luft nok til motoren. Det kunne specielt mærkes i 4. gear ved omdrejninger over 3300.

Ud og kigge.. begge klare plastslanger var fulde af fint oppisket skum, både tilløb og returløb. Det ser ud til at den suger luft et sted ved filteret eller før. Jeg har helt nyt filter på og det er strammet efter. (skruekonsol)

Jeg har kørt ca. 40 liter raps igennem systemet i 50/50 blanding de sidste 1000 km ca. ved ikke om så lidt kan tære på de gamle slanger..

NÅ! MEN! Jeg har ikke tålmodighed til at tulle hjem med 60 i timen op af bakke, så jeg har besluttet at springe den finere fejlfinding over (med mindre jeg får et gult kort af nogen herindefra) og skifte slangerne fra filteret og til tanken. I samme mundfuld kan jeg ligesågodt skifte til rapsbestandige og tykkere slanger..

1. Hvad kalder man den slags slange og hvad er indre og ydre diameter når man påtænker planteoliedrift?

2. Hvor mange cm skal jeg bruge?

3. HVOR køber man det i Århus / Østjylland.

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift
« Svar #1 Dato: 31. Maj 2007 kl: 14:36:02 »
Citat fra: "jankjerbye"
Hej!

2972 km uden andet end alm. vedligehold! Det er personlig rekord!

MEN! Her til morgen trak hun ikke særligt godt op af bakke og der var ligesom der ikke kom diesel eller luft nok til motoren. Det kunne specielt mærkes i 4. gear ved omdrejninger over 3300.

Ud og kigge.. begge klare plastslanger var fulde af fint oppisket skum, både tilløb og returløb. Det ser ud til at den suger luft et sted ved filteret eller før. Jeg har helt nyt filter på og det er strammet efter. (skruekonsol)

Og har du også strammet vandaftapningen i bunden? Og luftskruen i toppen?

Jeg har kørt ca. 40 liter raps igennem systemet i 50/50 blanding de sidste 1000 km ca. ved ikke om så lidt kan tære på de gamle slanger..

NÅ! MEN! Jeg har ikke tålmodighed til at tulle hjem med 60 i timen op af bakke, så jeg har besluttet at springe den finere fejlfinding over (med mindre jeg får et gult kort af nogen herindefra) og skifte slangerne fra filteret og til tanken. I samme mundfuld kan jeg ligesågodt skifte til rapsbestandige og tykkere slanger..

1. Hvad kalder man den slags slange og hvad er indre og ydre diameter når man påtænker planteoliedrift?

Brændstofslange. 10 mm indv. Ø er optimal


2. Hvor mange cm skal jeg bruge?

4 meter rækker. Husk gode rundttrækkende spændebånd - ikke de almindelige til haveslange - de inviterer til luftindtræk.

3. HVOR køber man det i Århus / Østjylland.

Meca/Mekonomen/Pajo? Jeg køber jo i overensstemmelse i med min tvangsneurose alt sådan noget i Tyskland.
mvh

Jan
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bo

  • Gæst
Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift
« Svar #2 Dato: 31. Maj 2007 kl: 14:59:48 »
Tillykke med rekorden. :D  :D ....synes nu også det var længe siden vi havde hørt fra sibirien :wink:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift
« Svar #3 Dato: 31. Maj 2007 kl: 15:00:17 »
Hmm ja vandaftapningen er strammet.. luftskruen? hvor sidder den? er den en af banjofyrene på toppen af konsollen? Den har jeg ikke rørt.

Puha.. 4 meter? Det lyder ikke som noget jeg liiige med et snup kan skifte her på parkeringspladsen på jobbet.. Satans.. slipper nok ikke for at tulle hjem, håber jeg kan nå at fixe det ingen jeg skal på job i morgen..

Hvad skal jeg være opmærksom på? Er der nogle tips til udskiftningen?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift
« Svar #4 Dato: 31. Maj 2007 kl: 16:14:18 »
7,5 mm eller 12mm var der at vælge blandt på hylderne på det ene sted ud af de 5 !!! steder jeg frekventerede i Århus.

Høyer var sågar så flabede at påstå at jeg havde en amerikanerbil og da jeg sagde at det ikke gjorde så meget om det var 9, 10 eller 11mm kiggede han sært på mig og spurgte om jeg ikke vidste hvilket bilmærke jeg kørte i. Sånoget fis..  knægte.. uvidenhed.. grrmmbllmm * mumle *


Er der nogen i mit nabolag der har 9,10,11 mm slange liggende? Så kunne jeg mægtigt godt tænke mig at komme på besøg med en håndfuld kølige pilsnere ved aftentide, jeg skal køre med campingvogn i morgen og DET går sku ikke med 60% luft og 40% diesel i pumpen..

Lige en strøtanke.. tager pumpen skade af så meget luft i bladingen i et par hundrede km?

Jeg køber også lige et filter mere.. det kan være rapsen har renset op i tanke og slanger så det er blevet helt stoppet...

Edit:

Tilbage efter en lettere irriterende tur rundt i Århus.. ingen brændstofslanger til mig .. ÆV.. Og de steder der havde åbent efter kl. 16.30 havde IKKE noget skruedieselfilter.. hvadfandenernudetfornogetpis!!!  :evil:  :evil:  :evil:

Til gengæld kan kareten nu KUN holdes igang med et let tryk på speederen,  :x så måske kan det løses med et filterskift hvis jeg er heldig,  :shock:  så kan slangeopgraderingen komme når jeg har afsat en eftermiddag til det.

Nå.. fedt nok.. i morgen vil jeg prøve at skaffe et filter til skruekonsol (så kan man lære ikke at pakke reservedele i bilen , har et filter derhjemme mener jeg)..

Strandet i Århus  :?   Hvem gir fadøl???
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

  • Gæst
Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift
« Svar #5 Dato: 31. Maj 2007 kl: 17:33:29 »
For fa´n  hvis bare jeg boede i Århus, så skulle jeg sq nok give et par bajere :D

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift
« Svar #6 Dato: 01. Juni 2007 kl: 13:20:18 »
Puha.. kom i tanke om min gamle pusher af Lada dele da jeg boede i Århus. Gav ham et ring og han skaffede 3 dieselfiltre og 5 meter slange til en plovmand. Ikke billigt.. men det var der og der er ikke noget pis med ham. Ulempen er at han er placeret lige ved siden af restaurant kohalen så den står altid på en omgang af det hele mit gemüse når man er nede forbi, og det bliver det jo ikke just billigere af... Nå tilbage til emnet..

Jeg smed en pøl diesel på hans parkeringsplads og skiftede filteret on the spot. Nu er der ikke mere skum i slangen! Så det var planteolien der var synderen! JEg kiggede lige nysgerrigt ned i filteret.. der var sånogen underlige hvide plasticflager i??? Dårligt filter? Nu har jeg sat et Bosch på istedet.. så må vi se.. Nu kører den ihvertfald og jeg fik et par fadbamser og fik lyttet til lidt muzak i går aftes
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Djursland

  • Gæst
Skum/luft i brændstofslanger / opgradering til rapsdrift
« Svar #7 Dato: 03. Juni 2007 kl: 09:33:58 »
Citat fra: "jankjerbye"
Puha.. Ulempen er at han er placeret lige ved siden af restaurant kohalen


Hej jan

den ved jeg godt hvor ligger nemlig for enden af jægergårsgade  
og som regl er det meget godt der inde

 ja ikke det billigest sted men har har som regl tingene man skal bruge

Mvh Djurs