Forfatter Emne: jeg er grædefærdig  (Læst 38261 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #90 Dato: 28. Juli 2012 kl: 17:40:14 »
Den gamle bil mener jeg har et styrehus med kugleomløbsstyring, nyere biler har tandstangsstyring. Der er en tydelig forskel men et par centimeters pendling omkring midtposition når man kører er normalt. Det var det ihvertfald på gamle Opel biler, mens de BMW jeg er vant til er meget præcise det, men de er også fra firserne.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #92 Dato: 29. Juli 2012 kl: 14:57:14 »
Der må vel stadig gerne være 5 cm slør, målt på rattet.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
jeg er grædefærdig
« Svar #93 Dato: 29. Juli 2012 kl: 15:20:25 »
Citat fra: "4X4"
Der må vel stadig gerne være 5 cm slør, målt på rattet.

og hvis der er for meget slør, sætter du bare et mindre rat i  :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #94 Dato: 16. August 2012 kl: 19:13:21 »
nå så kommer der en lille update til dem der følger denne tråd.

jeg har nu som nogen nok har fået med, købt en bil nummer 2.
en volvo 142 fra 1969. den kører og jeg håber og fæster lid til de mennesker der siger at det er en robust bil...
den har fået lavet et par småting allerede, læs pakninger, med stor hjælp fra tryllekunstner Aran fra dette forum.

nu tilbage til min dehler.... se det er godt jeg har fået bil nummer 2 for dehleren kører ikke endnu.... desværre....
den er som bekendt kørt til doktor thing hos sydfyns autocamper som har fået bestilt en ny renoveret motor fra firmaet vege ....
inden jeg går videre er det måske på sin palds at nævne at bilen i sin tid blev kørt så varm at ledningsnettet var smeltet og alle plastik rør.. med andre ord den har været så varm man skulle tro det var løgn...
og det eneste positive der er at sige om det her, er at den ikke brændte helt ud for den har åbenbart været allerhelvedes varm...

nå men jeg fik en opringning fra doktor thing der kunne fortælle at de havde fået motoren brugt halvanden dag på at sætte den i og lige inden de skulle dreje nøglen stod vandet ud af den.. også inden de satte tænding på... han har nu taget kontakt til vege og afventer svar men bilen kører ikke og det kan nok tage sin tid at finde en løsning på det problem....

så ja .. jeg håber nogen her kan bruge denne lidt triste historie til noget for det gør sgu ondt at min dehler undergår alt dette....

p.s. den motor der blev leveret var den sidste vege havde så de kan ikek blot sende en ny.. hvad der sker vil tiden vise... jeg ved det ikke.. men frygter lidt der fremtidige forløb....

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
jeg er grædefærdig
« Svar #95 Dato: 16. August 2012 kl: 20:14:01 »
det giver jo ikke et særlig tillidsfuldt billede af VEGE, hvis den pisser vand. Det er vel en short blok de har købt, det betyder vel egentlig at vandet kan komme fra drænskruerne der sidder under hvert topstykke eller vandpakningen mellem topstykke og blok. Resten er samlet efterfølgende. Ser frem til at høre hvor præcist vandet kommer ud

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #96 Dato: 16. August 2012 kl: 20:19:36 »
nej det var en hel motor også leveret med vandpumpe etc.
 Jeg fandt faktisk ikke ud af på doktor thing hvor det kom ud henne, andet end den pissede alt vandet ud selvom der ikke var kompression på.
jeg ved ikke om det er en enlig fejl fra deres side og hvorvidt de er villige til at udbedre den og tage det økonomiske ansvar etc. men jeg ved at niels erik lød meget frustreret især fordi de som sagt havde brugt halvanden dag på at samle det hele....
han sagde at de jo godt kunne pakke den om hvis vege betaler og fastholder deres garanti... men men jeg ved endnu ikke mere... så måske det med ompakningen kan give en ekspert som dig en ide om hvor den pisser vand...
jeg er blot pisse frustreret og forstår ikke hvorfor fanden jeg skal have alle de problemer.. men måske der ikke er en mening i det blot en virkelighed,......

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #97 Dato: 16. August 2012 kl: 20:20:51 »
forresten han nævnte det kom ud ved topstykket hvis det giver bedre billede af hvad der kan være galt... han sagde ved topstykket der hvor der kan sive vand normalt under kompression der løb der bare ud ligeså hurtigt som det kom ind...

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #98 Dato: 16. August 2012 kl: 20:44:13 »
I januar 2006 fik jeg monteret en original ny JX diesel hos VAG Volkswagen i Flensborg, den nye motor havde næsten ingen kompression ... der stod 4.000 euro på den afsluttende regning og jeg ventede i 4 uger for at få det lavet ... det var noget i samme stil som hos dig ...

Du er ikke alene ...

I 2012 har jeg selv skiftet JX med en brugt en som jeg fandt på markedet hos Mølle i 2010 ... espen trængte til total renovering og flere andre ting skulle skiftes ... jeg går ikke til VAG mere omkring emnet motorskift, nej tak  ...

----

Volkswagens reservedelslager i Kassel var brændt ned i 2005 (?) og dette medførte flere problemer på markedet. Dog måtte jeg forklare mesteren hos VAG i 2006, at en JX gerne sætter sig fast på stempelringene, når der konserveres forkert ... viden ud fra nettet ... og det var et pletskud, de fandt fejlen ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #99 Dato: 17. August 2012 kl: 11:23:04 »
Jeg tror en vej frem kan være at melde skaden til min forsikring.

Så er det forsikringen der skal tage stilling til hvor erstatning skal komme fra.

Du er i din gode ret til at melde til din forsikring at din motor er brændt sammen pga en anden har kørt bilen, og du mener vedkommendes ansvarsforsikring bør erstatte?

Prøv at tjek den vej rundt.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #100 Dato: 17. August 2012 kl: 11:34:23 »
Jens Jakob har du erfaringer der tilsiger dig at der kunne være en vej på den vis?
 Og mit problem er pt den nye utætte motor.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #101 Dato: 17. August 2012 kl: 11:39:54 »
Nej, jeg har ikke erfaringer.

Jeg ville nok anbefale et opkald til "Forsikringsoplysningen" som plejer at kunne hjælpe.

Evt også et besøg hos Advokatvagten der laver gratis rådgivning
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #102 Dato: 17. August 2012 kl: 11:55:12 »
Tak for rådet. Har lige snakket med forsikringsoplysningen.
Og der er kun en mikro chance for at hans forsikring accepterer den.
Det der skal anmeldes er en uagtsomhedsskade, hvorved han pga. Forkert håndtering har ødelagt min motor.men men ansvaret er med 99,9% mit i ansvars spørgsmålet... Så jeg hænger på den åbenbart...

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #103 Dato: 17. August 2012 kl: 11:56:47 »
Tak fordi du prøvede. Hvad med din kasko eller ulykkesforsikring?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #104 Dato: 17. August 2012 kl: 11:58:20 »
Min kasko dækker åbenbart ikke motorskade... Gør din? Ej heller ulykkesstedet forsikring.