Forfatter Emne: Arrgh det skulle jeg aldrig have gjordt  (Læst 3073 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

cjeffen

• Gæst
Arrgh det skulle jeg aldrig have gjordt
« Dato: 23. Juli 2012 kl: 20:17:29 »
Jeg har hentet en plastik bil i sverige, Jönson som jeg hentede bilen hos ligenede Forrest Gump da han åbnede ned til motoren og sagde at det var en super motor fra en transporter ja ja tænkte jeg og trak bilen hjem.

motoren vil selvfølgelig ikke starte der sidder alt for mange ledninger på til min smag men efter at have kigget lidt i dette forum (det skulle jeg aldrig have gjort nu skal jeg have en T3 Camper) er jeg blevet lidt klogere men alligevel ikke.
Har jeg forstået rigtig at der skal komme plus til benzin pumpe og motor styring fra det lille sorte relæ det klikker men laver ikke forbindelse videre ud der er 12 v på primær siden af relæet starteren vil heller ikke køre rundt så hvis jeg har gættet rigtig er næste spørgsmål er der nogle der har et brugt relæ til salg OG EN BENZINPUMPE den er også stået af  :cry: .
jeg håber ikke at der er noget der får kaffen galt i halsen over at jeg blander mig i jeres forum.
Hilsen Preben

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 24. Juli 2012 kl: 18:28:39 »
Relæer har jeg en del af, men har lidt svært ved, at se hvilken type der er tale om ?
Elektriske benzinpumper kan fås hos f.eks. VW- shoppen,T.Hansen, Biltema, og en masse andre steder.
Spørgsmålet er, om ikke det omtalte relæ har en del af skylden for manglende benzintilførsel ?
Husk på sådan en plastik karet, at trække stel ledninger til stort set ALT! Har en gang set på en TVR hvordan manglende stel lavede kuk i hele instrumenteringen.
Prøv, om du kan tage et nærbillede af relæet og evt. skrive fabrikat og evt. reservedels nr. ?
Så skal jeg se, om ikke jeg har noget liggende i skufferne.

cjeffen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22. August 2012 kl: 09:10:05 »
Citat fra: "Aran"
Relæer har jeg en del af, men har lidt svært ved, at se hvilken type der er tale om ?
Elektriske benzinpumper kan fås hos f.eks. VW- shoppen,T.Hansen, Biltema, og en masse andre steder.
Spørgsmålet er, om ikke det omtalte relæ har en del af skylden for manglende benzintilførsel ?
Husk på sådan en plastik karet, at trække stel ledninger til stort set ALT! Har en gang set på en TVR hvordan manglende stel lavede kuk i hele instrumenteringen.
Prøv, om du kan tage et nærbillede af relæet og evt. skrive fabrikat og evt. reservedels nr. ?
Så skal jeg se, om ikke jeg har noget liggende i skufferne.

cjeffen

• Gæst
« Svar #3 Dato: 22. August 2012 kl: 09:13:47 »
her er toppen af relæet.

cjeffen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 22. August 2012 kl: 09:14:13 »
det er bosch det står der på printpladen og 332c6-l1

cjeffen

• Gæst
« Svar #5 Dato: 22. August 2012 kl: 09:37:52 »
jeg har lige googlet mig frem til denne side der står part nummeret også  :D

http://www.ratwell.com/technical/DoubleRelay.html#ident

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 22. August 2012 kl: 19:29:50 »
Yep, og et diagram der viser, at to standard 30 amp relæer kan bruges. Dem kan du købe i T.Hansen eller Biltema til næsten ingen penge, eller skal det være så originalt som muligt ?
Det er desværre ikke lige i mit sortiment, men jeg har masser af alm. relæer....