Forfatter Emne: Plug huller  (Læst 2812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Plug huller
« Dato: 03. Juni 2007 kl: 14:50:32 »
Oil drain, sidder lige bagved koblingsklokken på undersiden af kassen, er til at tappe olien af.

Oil filler, sidder lige ved siden af trækakslen i højreside af bilen, er til at påfylde ny olie.
Og tro mig, du vil bande og svovle det langt væk når der skal fyldes olie på ;)
Find et stykke vandslange og klip det af i længde så det kan nå op omkring skinnen til skydedøren.
Tag derefter en tragt af passende størrelse (skal passe ind i vandslangen) og hæng den op ved skinnen (evt. i den runde arm til skydedøren) og tag dig GOD tid :D
Fyld tragten op med olie og knap en pils op, nyd din pils mens du jævnligt fylder efter i tragten, knap evt. en pils eller to mere op undervejs ;)

Når olien begynder at komme ud af påfyldningshullet er gearkassen fyldt op.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bo

• Gæst
Plug huller
« Svar #1 Dato: 03. Juni 2007 kl: 21:40:12 »
Måske man snart skulle skifte gearkasseolie, det lyder ihvertfald hyggeligt det med pilsnerne. :D

Offline FarT3

• Sr. Member
    • Vis profil
Plug huller
« Svar #2 Dato: 04. Juni 2007 kl: 20:33:10 »
Når man nu ikke drikker pilsner så har jeg set noget jeg syntes var smart.
En fedtsprøjte uden nippelhoved blev stukket ned i den afmålte mængde gearolie og som en anden sygeplejerske der fylder injektionssprøjten trak man stemplet op, tuden/ slangen ind i hullet på gearkassen og ind med medicinen. Det tog faktisk ikke lang tid. Lad nu være med at vende dunken på hovedet ligesom sygeplejersken når sprøjten skal fyldes og ja jeg tror sprøjten kun blev brugt til gearolie.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288

Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg