Forfatter Emne: Diselpumpe  (Læst 2148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

T3Sync

• Gæst
Diselpumpe
« Dato: 04. Juni 2007 kl: 23:06:28 »
:D  Hvordan er det med diselpumpen ? Bliver en sådanne pumpe slidt eller rettere hvad bliver slidt i sådanne en og hvad er følgerne ?

BIG SMILE

Morten

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Diselpumpe
« Svar #1 Dato: 05. Juni 2007 kl: 00:19:32 »
? det lyder lidt som der er et problem, og nu overvejer du om det er pumpen der er slidt.......... korrekt ?

Hvad er problemet og gerne med billeder
Mvh. Casper

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Diselpumpe
« Svar #2 Dato: 05. Juni 2007 kl: 08:14:08 »
Alt slides, men dieselpumper er dælme længe om det. Pakningerne går til og de bliver utætte. Bøsningerne ved tandremsakslen og regulatorarmene slides også. Men selve den indre mekanik er der ikke nogle af os, der kan nå at slide indenfor en T3'ers levetid med mindre man kører på grus eller syre.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

T3Sync

• Gæst
Diselpumpe
« Svar #3 Dato: 05. Juni 2007 kl: 10:54:49 »
Citat fra: "casper"
? det lyder lidt som der er et problem, og nu overvejer du om det er pumpen der er slidt.......... korrekt ?

:D  Det hele drejer sig om at jeg har fået tilbudt lidt stumper  :D  der i blandt et stk. pumpe som skulle være nyrenoveret for ca 5000 km siden. Nyrenoveret må så betyde ompakket ik' ?

:D  Jeg har lidt problemer med motoren ikke rigtigt taber omdrejninger når den har fået en god tur på motorvej  :(  Jeg har som Jarl foreslog mig prøvet at sænke tomgang og stille lidt ned for pumpen . Når jeg stiller ned for pumper bliver bilen for sløv  :roll:  så nu tænker jeg på at få samlet lidt gode stumper og så få det ordenligt op og spille   :D  Hmmm tja øhhh om det lykkes ,måske engang  :D

Morten

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Diselpumpe
« Svar #4 Dato: 05. Juni 2007 kl: 11:08:22 »
Citat fra: "T3Sync"

:D  Det hele drejer sig om at jeg har fået tilbudt lidt stumper  :D  der i blandt et stk. pumpe som skulle være nyrenoveret for ca 5000 km siden. Nyrenoveret må så betyde ompakket ik' ?

:D  Jeg har lidt problemer med motoren ikke rigtigt taber omdrejninger når den har fået en god tur på motorvej  :(  Jeg har som Jarl foreslog mig prøvet at sænke tomgang og stille lidt ned for pumpen . Når jeg stiller ned for pumper bliver bilen for sløv  :roll:  så nu tænker jeg på at få samlet lidt gode stumper og så få det ordenligt op og spille   :D  Hmmm tja øhhh om det lykkes ,måske engang  :D

Morten

Hej

Det med at den ikke taber omdrejninger - det fænomen havde jeg da jeg lige havde skiftet tandrem og grunden var at remmen var alt for løs.......(tjek lige remmen og dens stand) min rem havde også feddet på strammer hjulet og blevet slidt!) hvis den gør det går der jo ikke langtid før at remmen bliver slidt over.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

T3Sync

• Gæst
Diselpumpe
« Svar #5 Dato: 05. Juni 2007 kl: 15:11:04 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Citat fra: "T3Sync"

Morten

Hej

Det med at den ikke taber omdrejninger - det fænomen havde jeg da jeg lige havde skiftet tandrem og grunden var at remmen var alt for løs.......(tjek lige remmen og dens stand) min rem havde også feddet på strammer hjulet og blevet slidt!) hvis den gør det går der jo ikke langtid før at remmen bliver slidt over.

Hvad indflydelse har en løs tandrem på en varm motor ?
Der er ingen problemer ved by kørsel eller tullen afsted med 80 km/t det er umidelbart kun efter motorvej ( ½ time med 105 km/t)

Morten