I forbindelse med klubmobilen har jeg her en aktuel oversigt over det tyske marked fra 2011. Den indeholder de normale priser for T3 uden Starmodeller, California og LLE (separat side). Karmann Gipsy er ej med i begge, men de har deres prisniveau.
Transport, afgifter, defekte dele og reparationer skal gerne modregnes, når man vurderer på højt niveau.
Det siger sig selv at T3eren bliver mere sjælden og at prisen simpelthen er eksploderet siden 2008 med over 100% for enkelte. Min gamle T1 Samba 1961handles nu til maks 60.000 €, jeg startede med ca. 20.000 i 2004 ... og pengemarkedet giver ingen renter, man investerer for tiden i ejendomme og også i biler. Denne regel udelukkes dog af pengeblærer med nettounderskud (huse med for meget gæld).
Så kan i se hva i har som aktivpost stående i indfarten og jeg kan se, at jeg købte klubbens bus til røverpris (50% svarer til 4.100 kroner med transport). Borco busser er på højere niveau med stigende tendens.
Ombygninger med benzinermotor pga. afgifter er på det tyske marked en "no go", de skal handles med afslag.
Danmark har et enormt afgiftsulempe i T3 sagen, ja jeg ved det godt.
Tales ved.
Jens