Forfatter Emne: HJÆLP tempratur måler problem..!?!?  (Læst 2815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lastbilskl

• Gæst
HJÆLP tempratur måler problem..!?!?
« Dato: 09. August 2012 kl: 18:11:53 »
I går var jeg ude at køre i min dejlige doka. Gjorde så et stop efter en 30 mins kørsel et stop på cirka 5 min..
Efter jeg startede bilen hævede vandtempratur måleren sig slet ikke.!!!! Ku dog konstatere med et altid medbragt stegetermometer at bilen ikke var sælig varm, så intet problem med for høj varme..
Valgte dog aligevel derefter at få trukket bilen hjem med Falck.

Har så i dag snakket med en som siger at der sidder en lille vandtempratur føler et eller andet sted, som sender signal op til instrumentet så man ka aflæse tempraturen på viseren.

Spørgsmålet er nu: hvor sidder denne føler.???? (ka ikke se noget der ka ligne den jeg fik i mekonomen)

lastbilskl

• Gæst
« Svar #1 Dato: 09. August 2012 kl: 18:12:19 »
motoren er en 1,9 dg vandkølet

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #2 Dato: 09. August 2012 kl: 19:59:13 »
Hvor gammel er din DG? på de nyere sidder der et plastic termostathus i venstre side i motorrummet, (ved gearkassen). Føleren er sikkert blå med et firkant stik

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 09. August 2012 kl: 20:50:10 »
det kan sagtens være et stikben i multi stikket på føleren der er irret over da stikket vender fremad i kørsels retningen... og sidder så alt muligt kan komme i det
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

lastbilskl

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09. August 2012 kl: 21:35:49 »
Citat fra: "Hinze"
Hvor gammel er din DG? på de nyere sidder der et plastic termostathus i venstre side i motorrummet, (ved gearkassen). Føleren er sikkert blå med et firkant stik

det en 89..
lige ved thermostathuset sidder der et stik, det er rødt og firkantet, og når man tar selve stikket af er der 3 ben.. Men ifølge min kammerat og mekonomen skulle det stik styre blæseren ved køleren.

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 09. August 2012 kl: 21:42:34 »
den der styrer blæser sidder i køleren ude foran. :0) prøv li at trække lidt i ledningerne og se om de er knækkede
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

lastbilskl

• Gæst
« Svar #6 Dato: 09. August 2012 kl: 21:47:57 »
Citat fra: "opelhaj"
den der styrer blæser sidder i køleren ude foran. :0) prøv li at trække lidt i ledningerne og se om de er knækkede

okaj, vildt nok.. ja se hvor lidt man ved om t3  :D
vil prøve lidt i morgen.. tak for det input opelhaj

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 09. August 2012 kl: 21:55:32 »
sidder der ikke 2 følere lige over forreste venstre forrør til udstødningen. altså når man ligger under motor med hoved i kørsels retning og ser op på termostathuset i plast?? jeg ser lige når der blir lyst og sommer igen, lige nu er der regn og torden...

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 09. August 2012 kl: 21:57:10 »
nu så jeg lige hvor du kom fra, der er et stærkt sammenhold på sjælland og der er flere der gerne vil hjælpe dig lokalt det er 100% altså hvis mit indspark ikk virker eller gir mening