Forfatter Emne: varme  (Læst 3263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

• Gæst
varme
« Dato: 30. December 2005 kl: 18:00:15 »
hej hej med jer....

jeg har jo været ude og lege i min syncro.. og jeg synes at det er lidt mærkelig med min varme

for når jeg køre et langt stykke = langt stræk 40 km.. så er der masse af varme men hvis jeg skal ned i fart igemmen en by så forsvinder varmen og den kommer så igen når jeg så kommer op i fart... men den kan også godt forsvinde midt i det lange stræk..

jeg er selv inde på at det kan være luft men det skulle være luftet ud for den mangler ikke vand og det kikker jeg efter med jævne mellemrum men hvis det er en luftbobbel burde der vel være kold luft hele tiden vil jeg mene.. men det kan jeg være at jeg tager fejl. det vil jeg håbe... er der en der kan fortæle mig hvordan jeg lufter min bil ud

Mvh Flemming  :lol:

Mads-kaa

• Gæst
varme
« Svar #1 Dato: 30. December 2005 kl: 20:37:56 »
En luftbobbel....HA! (den er måske sjovere på vwnettet!!!)

Jeg vil da tro at fremgangsmåden er den samme for en diesel som for en rigtig bil :wink:

Først skal du fylde din ekspansionsbeholder med kølevæske/vand op til max.

Så skal du hæve forenden på bilen omkring 40-50cm.

Så sidder der en skrue på vandpumpen som skal drejes, så systemet pumper hele tiden (vil jeg tro)

Så skal udluftningsskruen på køleren skrues af, den sidder øverst i venstre side

Nu skal motoren startes, og for benzineren holdes på omkring 2000rpm, men det er jo nok lidt lavere for en diesel

I mens skal en "hjælper" holde øje med om der kommer vand ud af udluftningshullet

Når der kommer vand ud skal skruen skrues i mens motoren holdes oppe i omdrejninger

Vupti...færdig!

Husk at hvis der virkelig mangler vand skal ekspansionsbeholderen toppes op en gang i mellem!!!

/Mads

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
varme
« Svar #2 Dato: 31. December 2005 kl: 16:39:37 »
Jeg havde lidt af det samme problem i Norge i minus 15 g sidste vinter.
Når vi kørte ned ad bakke/ bjerge forsvandt varmen og temp. måleren gik ned.
Jeg tror det var pga. motoren ikke udviklede nok varme til at holde varmeapparat kredsen varm, fordi T3 ern jo ikke kan cirkulere luften i kabinen, men trækker luften udefra.

Hvis det ikke er termostaten, så er det måske forklaringen !?  :roll:

Så er det jo rart med et 6,5 kW varmluftkabinefyr  :lol:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Djursland

• Gæst
varme
« Svar #3 Dato: 02. Januar 2006 kl: 23:17:16 »
hej hej med jer...

det er dejligt med en masse svar det sætter jeg virkelig pris på i dette forum..

jeg har ikke fået taget mig sammen til at udlufte den endnu da jeg skal stå i guds fri natur..

men det skal jeg ha gjort og vil så også skifte termostat til en 80 GR..
og lige sætte mit fyr i så jeg ikke skal ud og skrabe ruder. og så motoren er varm..

Mvh Flemming  :lol: