Man skal være opmærksom på, at T4 Caraveller ligesom T3 findes i 117 forskellige varianter med forskellige forbrugstal. Man kan ikke tage for givet, at alle 2,5 TDI fra en given årgang har samme afgift. 1000 forhold spiller ind - kort/lang? A/C? Gearkasse? Øvrig udrustning? Inden vores seneste bilskifte prøvede jeg mindst 15 T4'ere, og jeg kunne ved selvsyn konstatere, at forbrugstallet på registreringsattesten varierede meget. Selvf. er der så den ekstra bonus på 1000 kr i straf for manglende partikelfilter.
Da jeg afsøgte markedet for ½ år siden, var min konklusion, at hvis man ikke ville have en bil med +450.000 tkm på klokken, så startede prissedlerne ved 120.000 og opad.
I øvrigt er T4 jo en skøn bil, og samtidig meget lærerig - man bliver pissehård til tyndpladesvejsning, når man har sådan en... den er fuldt ud lige så stærk mod rust som G3 og Vento (læs: katastrofal!) Kig kritisk i forskærmkanter, forruderammen, yderpanelet ved fordøre, den klassiske lodrette karrosserisamling midt på venstre side, dørstolper ved ledningsgennemføringen, rundt om bagruden på bagklappen og efterløbet efter baghjulet. Det er mit indtryk, at selve bunden og bærende dele er lige så fornuftige i forhold til rust som T3, men der er også rigeligt at slås med andre steder.