Forfatter Emne: Lidt anden tomgang efter dyseskift  (Læst 2704 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassekjensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 506
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Dato: 17. September 2012 kl: 16:35:44 »
Hej folkens.

 Så har vi efterhånden kørt godt 1000 km efter dyseskiftet- men jeg synes ikke den går 100 procent  rigtig i tomgang, måske 90. Kan det passe at den skal justeres i dieselpumpen(eller hvor man nu justerer) efter sådan en lille omgang?
Venlig hilsen Lasse
Magnum Multivan 1,6 td

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Svar #1 Dato: 17. September 2012 kl: 16:47:57 »
Ja, det kan sagtens være at den lige skal have et lille klask i den ene eller den anden retning...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Svar #2 Dato: 17. September 2012 kl: 16:49:06 »
Ja, det er meget typisk. Hvis du søger lidt på dyser og timing her på denne side, så har mange af os skrevet kilometervis...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lassekjensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 506
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Svar #3 Dato: 17. September 2012 kl: 16:56:32 »
Okay, super. Jeg vil prøve at søge lidt.

Tak for så hurtigt svar fra jer begge
Magnum Multivan 1,6 td

Offline lassekjensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 506
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Svar #4 Dato: 17. September 2012 kl: 17:10:38 »
Uha det er uoverskueligt. Skal der en proffesionel diesel mand til at justere. Jeg har jo INTET værktøj at gøre med?
Magnum Multivan 1,6 td

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Svar #5 Dato: 17. September 2012 kl: 17:45:04 »
Du skal i hvert fald nok have en med det rette "diesel-øre" ved din side samt et ur til at time pumpen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline lassekjensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 506
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Svar #6 Dato: 18. September 2012 kl: 16:08:51 »
Hvad er det i praksis skal ske, hvis den skal have 'et klask enten i den ene eller anden retning' ?
Magnum Multivan 1,6 td

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Svar #7 Dato: 18. September 2012 kl: 16:16:51 »
Du drejer pumpen, men ikke ret meget...En mm er faktisk en hel del...
Du vil forstå når du ser pumpen med timeur monteret, det er ikke ret meget at skal til at skubbe timingen en hel del...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline lassekjensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 506
    • Vis profil
Lidt anden tomgang efter dyseskift
« Svar #8 Dato: 18. September 2012 kl: 16:19:19 »
Yes, jamen så må jeg have fundet en med et timerur.
 Tak Morten
Magnum Multivan 1,6 td