Forfatter Emne: Ombytningsmotorer til Doka Syncro  (Læst 6006 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Ombytningsmotorer til Doka Syncro
« Svar #15 Dato: 20. September 2012 kl: 13:49:32 »
Ikke altid, jeg kom heller ikke op af " Holgers Bakke" i Randers ....  :roll:  :roll:
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Ombytningsmotorer til Doka Syncro
« Svar #16 Dato: 20. September 2012 kl: 14:04:47 »
Holgers bakke prøvede jeg ikke med min jx syncro camper ... der er nok tale om den gemte bag om i skoven, hvor den gule doka mistede sin håndbremse sent søndag middag???

Og min syncro kom hjem igen :) men den er lydt mere larmende, næsten som om akslernes nu skal smøres efter 35.000 KM siden sidste afsmøring ... er der intervaller på smøring i sådan en tingest? Ellers skyldes det nok, at jeg har hævet til 3,0 bar på alle dæk, den var kun på 2,6 og 2,8 med Grabber AT 225/75-15 ... interessante oplysninger modtages gerne omkring dette emne ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Ombytningsmotorer til Doka Syncro
« Svar #17 Dato: 20. September 2012 kl: 14:19:45 »
Nej Jens, Holgers bakke er den store sandbakke hvor kun Holger kom op (nårh ja og Landprøjseren efter 548 forsøg ;))
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

lechiffre

  • Gæst
Ombytningsmotorer til Doka Syncro
« Svar #18 Dato: 20. September 2012 kl: 17:28:16 »
Særlig tak til mantacc for info.

Mht. kraftoverskud: Tal er måske taknemmelige, det erfarede er som regel mere interessant; men JX'eren yder 138 Nm fra 2500 o/min. AAM'en yder 140 Nm ved 2500 o/min.

Blot en detalje. Jeg forventer at kunne trives med f.eks. en AAM. Nu skal handlen blot lige på plads. Mere info følger, hvis det bliver til.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Ombytningsmotorer til Doka Syncro
« Svar #19 Dato: 20. September 2012 kl: 17:41:59 »
Til gengæld har JX'en bundtræk ifht. en ADZ (har ikke prøvet AAM i en syncro), JX'en (synes jeg i hvert fald) er mere villig til at sejtrække...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Ombytningsmotorer til Doka Syncro
« Svar #20 Dato: 21. September 2012 kl: 23:09:53 »
Der er fanme forskel på en JX og en benziner på de lave omdrejninger i arbejdstøjet i en grusgrav.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

lechiffre

  • Gæst
Ombytningsmotorer til Doka Syncro
« Svar #21 Dato: 22. September 2012 kl: 13:13:39 »
Måske. Jeg fandt tallene for højeste moment på de to motorer (AAM og JX)

Har en eller anden momentkurven? Der kan man se momentet , f.eks. ved 1500 eller 2000 o/min.

AAM yder i øvrigt 75 HK ved 5000 o/min - JX yder 70 HK ved 4500 o/min.