Forfatter Emne: SHITSTORM mod VW - aktuel nyhed  (Læst 3302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
SHITSTORM mod VW - aktuel nyhed
« Dato: 26. Oktober 2012 kl: 08:37:07 »
Der er opstået en mellemstor SHITSTORM mod VW i Wolfsburg. Flere virksomheder - også de små - er blevet udsat for en "Abmahnwelle" fra VW i Wolfsburg. Man må hverken putte gamle prospekter eller logoer online, ikke en dyt er tilladt. Folk henvender sig i store protestbølger online på Facebook og i den normale community ...

og Wolfsburgkoncersen har opdaget, at de er kørt af skinnerne med deres kurs ...

Volkswagen har skudt sig ned og sagen udvikler sig - den er meget aktuelt ...

Kun et eksempel:
http://www.fusselblog.de/index.php/2012/10/24/aufwachen-volkswagen-aufwachen?blog=14
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Casper Slow

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 26. Oktober 2012 kl: 20:00:44 »
hvad betyder det helt præsis
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 26. Oktober 2012 kl: 21:46:57 »
koncernen sender advarsel ud til alle onlinere der benytter sig af VW logoer, koperer gamle prospekter og foldere online, eller bruger ord og navne  på deres hjemmeside. Volkswagen har nu overtrådt en linje, idet deres advokater også skyder på golfklubben med dens hjemmeside og 30.000 onlinere ... Den omtalte side havde før i tiden ingen problemer med koncernen, men pludselig ændrer de hele strategien og skyder mod fanklubs, youngtimerklubber og veterenbilklubber med vw klientelet ... og så bliver folket utilfreds ...

VW vil endda forbyde brug af alt gammelt materiale, man skal kvitere destruering ...

I forbindelse med udsendelse af advarsler er der efter anglolov (her hos os) tale om mindst 10.000 euro bøde, såfremt man ikke underskriver den tilsendte advarsel ... og sagen eksporteres også til udlandet HR. WEBMASTER ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992

Offline Mort_K

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 26. Oktober 2012 kl: 22:26:26 »
Ammen suk, skal VW nu oss til at være nogle sagsøgende douchbags der vil kontrollere alt ting... som om vi ikke har nok i Apple.. Og Windows der er ved at hoppe med på den vogn også, men at VW også skal til at være sådan, det er fandme alt for amerikansk...

Den udvikling som copyright er ved at komme ind i er noget skidt, bevares, selvfølgelig har de deres rettigheder omkring det de laver, og det  brand de har, men det skal nu heller ikke gå for vidt...

(Jeg undskylder for at jeg bander en smule i det her indlæg)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 26. Oktober 2012 kl: 23:17:02 »
Bål og brand, det er hørt før...
Tager det ganske roligt, jeg har mine bekymringer helt andre steder..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 26. Oktober 2012 kl: 23:32:23 »
Nu har jeg lige læst lidt på sagen...
Status er flg. (og det er fra VW selv!):

Sagen er afblæst, de har indset at det var noget skidt og de undskylder til alle fans og klubber.
Desuden er ALLE sager blevet lukket og der bliver INGEN retsager eller bøder til nogen...

Juridisk afdeling er ved at afgøre hvordan alle parter kan blive tilfredse...

Sagen drejer sig i bund og grund om misbrug af VW logo og navn...
Det er IKKE noget de har/havde til intentioner skulle ramme klubber, fans og fora...

Tror at du, Jens, skal læse lidt mere inden du blæser en masse op!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 27. Oktober 2012 kl: 09:00:43 »
Hej Morten
det tyske ordsprog hedder "Holzauge sei wachsam" og når man læser mellem linjerne, så kan man erkende, at Volkswagen prøver på at gå den diplomatiske vej med at nedbryde konflikten uden at love for mange ting. Men, måske tror folk udefra jo, at de har bedre indsigt i udviklingen og mere forstand på det tyske ordsprog, retoriske vendinger og gemte budskaber. For min skyld ...

Om jeg blæser op, det må du gerne selv og uafhængig vurdere i din sag. Og når jeg nu direkte tiltaler dig som Webmaster og privatperson, så er det din hals der muligvis havner i slingen. Her ligger min pointe, en registreret klubside har en helt anden udgangsvinkel. Om man nu gider diskutere det eller ej, så er der sendt de rigtige signaler herfra.

Mere skal der ikke siges, jeg er ikke interesseret i konflikter, smiler mere til for meget naivitet rundt omkring i nettet.

Bedste hilsner
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992