Forfatter Emne: AAZ til ADE, kan turboen bruges?  (Læst 1318 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

panzerwagen

• Gæst
AAZ til ADE, kan turboen bruges?
« Dato: 09. November 2012 kl: 21:28:01 »
Godaften folks.
Jeg fandt sidste vinter en ny motor til min kære t3´er.
Den var STRIT ny og relativt billig, dog havde den motor kode ADE istedet for AAZ som den gamle der sad i. Den nye motor er en 1,9 td og det var meningen at den skulle sidde i en fejemaskine, da det egentlig er en industri motor.
Den lignede den gamle fuldstændigt bortset fra at turboen så noget anderledes ud. Da den flangse der sad på det gamle AAZ forrør heller ikke passede  byttede jeg de to turboer ud så jeg altså endte med at have en ADE motor i bilen med turboen fra min gamle AAZ´er.
Nu er tiden så kommet til at jeg skal have skiftet forrør og i sammeombæring kunne jeg tænke mig at montere ADE motorens originale turbo, men.... Kan den overhovedet holde til det. Jeg mener, den er jo ment til at sidde i en fejemaskine og kører vel med nogle andre omdrejninger end en kassevogn på motorvejen.?
Er der nogen der har nogle visdomsord? :)

Offline buddha_uffe

• Hero Member
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
« Svar #1 Dato: 10. November 2012 kl: 07:12:59 »
ADE er opgivet til 75 hk, max 4200 omdr og med Garrett turbo. Så kan ikke se noget problem. Bare kom afsted.. :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

panzerwagen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10. November 2012 kl: 13:50:07 »
fedt! tak for hjælpen, det bliver så lækkert at høre en strit ny turbo synge sin stille salme bag i vognen...;)