Forfatter Emne: Sikring til bremselygter  (Læst 2381 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassekjensen

• Hero Member
    • Vis profil
Sikring til bremselygter
« Dato: 14. December 2012 kl: 17:56:41 »
Hej folks.

Sikringen til bremselygterne er det den der sidder oppe ved speedometerhuset under bremsevæskepåfyldning? Jeg tror nemlig den er brændt af i dag da vi kørte til Sdr.jylland. Føj sikken stank, og bremselygterne virker ikke.

Er det muligt at købe denne ved en VW forhandler, tror I?

Hilsen Lasse
Magnum Multivan 1,6 td

Offline ronja6

• Hero Member
    • Vis profil
Sikring til bremselygter
« Svar #1 Dato: 14. December 2012 kl: 18:02:21 »
Har du et billede af den eller et nummer ? Kan måske hjælpe dig, køre nemlig til sdr. jylland i morgen tidlig. Mvh Per

Offline lassekjensen

• Hero Member
    • Vis profil
Sikring til bremselygter
« Svar #2 Dato: 14. December 2012 kl: 18:21:33 »
Jo jeg har lige været ude og tage et billede. Det lugter meget brændt, af plastik/ eller brændt elmotor, nede fra hvor stikket går ind i den rustne del. (Bunden af billedet)
Jeg lægger et billede ind lige om lidt...
Magnum Multivan 1,6 td

Offline lassekjensen

• Hero Member
    • Vis profil
Sikring til bremselygter
« Svar #3 Dato: 14. December 2012 kl: 18:49:46 »
Åh jeg kan ikke finde ud af at lægge et billede ind. Jeg kan evt sende en MMS til dig eller en mail.
Magnum Multivan 1,6 td

Offline lassekjensen

• Hero Member
    • Vis profil
Sikring til bremselygter
« Svar #4 Dato: 14. December 2012 kl: 20:40:19 »
Jeg har læst mig frem til ( i Haynes rep håndbog) at det nok er brake light switch'en det kunne være galt med. Altså nok ikke en sikring. Men det må jo også bare være at skrue ud og skrue den ny i...
Nogen med erfaringer?
Magnum Multivan 1,6 td

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Sikring til bremselygter
« Svar #5 Dato: 14. December 2012 kl: 23:25:58 »
Ja, hvis den sidder på siden af hovedcylinderen ( Nogle modeller har endda to styks ) er det stoplyskontakten,
og den udskiftes som du er inde på ved, at skrue den af - og den nye på. MEN! Da du samtidigt slipper luft ind,
vil det derfor kræve en udluftning af bremserne, ialtfald hvis pedalen efterfølgende føles blød / fjedrende.
Det kan muligvis gøres " baglæns " ved, at presse stemplerne tilbage i caliperne ( og husk, at træde et par gange bagefter
INDEN du kører )   Og nok så vigtigt: Vær opmærksom på, at bremsevæsken pi..er ud, når du demonterer den ødelagte kontakt.
Bremsevæske har en kedelig ætsende virkning på bund etc. så det vil du for enhver pris IKKE have ud over det hele.

Alternativt kan reservoiret suges tomt - eller næsten tomt på forhånd, men det der står i hovedcylinderen kan du " kun "
opfange med klude e.l. og så er der ingen vej udenom: Hele systemet skal efterfølgende udluftes.
Højre baghjul, venstre baghjul, højre forhjul og så afsluttende med venstre forhjul.