Forfatter Emne: Tandrem JX  (Læst 5913 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Tandrem JX
« Svar #15 Dato: 05. Februar 2013 kl: 14:57:51 »
Såfremt vi kan finde en i området der har et time ur, så kan vi godt finde ud af noget.
Nogle ville nok kalde mig krakilsk, men der er altså tolerencer på tandremme også, så det kan godt flytte timingen en smule...Som nævnt vi er nede i hundrede dele når vi snakker pumpetiming..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline kh

• Hero Member
    • Vis profil
Tandrem JX
« Svar #16 Dato: 06. Februar 2013 kl: 14:00:00 »
Det jeg mener, find den nævnte tråd.

Det næste jeg mener, og som jeg selv gør, stil takthjulene på mærkerne, inden du begynder at skrue noget fra hinanden, for mig vil det være vigtigt for at finde ud af om remmen har hoppet et hak, eller, og det er den grimme del, om nederste takthjul har arbejdet sig løst.

Hvis det er sket har også Jarl skrevet et sted om et stykke værktøj til, skal vi kalde det slibning af enden på krumtappen, som den skive skal sidde på.

Men det er noget jeg intet ved om, kun at det lader sig gøre.

Men der er tråde om emnet, og også råd om at rengøre og bruge lock-tite til bolten dernede, og endelig momentspænde.

Morten skriver "krakilsk" det synes jeg bestemt ikke, Nu er jeg lidt på sidespor, men det første jeg gjorde på Gogge da Autohjælpen havde læsset den af med sin smadrede motor var det at dreje den til mærkerne !

Endelig, jeg kan ikke huske om TONY har et ur, men mener han har haft et.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

bjarkethomsen

• Gæst
Tandrem JX
« Svar #17 Dato: 07. Februar 2013 kl: 17:53:52 »
Citat fra: "kh" post=94959
Det jeg mener, find den nævnte tråd.

Det næste jeg mener, og som jeg selv gør, stil takthjulene på mærkerne, inden du begynder at skrue noget fra hinanden, for mig vil det være vigtigt for at finde ud af om remmen har hoppet et hak, eller, og det er den grimme del, om nederste takthjul har arbejdet sig løst.

Hvis det er sket har også Jarl skrevet et sted om et stykke værktøj til, skal vi kalde det slibning af enden på krumtappen, som den skive skal sidde på.

Men det er noget jeg intet ved om, kun at det lader sig gøre.

Men der er tråde om emnet, og også råd om at rengøre og bruge lock-tite til bolten dernede, og endelig momentspænde.

Morten skriver "krakilsk" det synes jeg bestemt ikke, Nu er jeg lidt på sidespor, men det første jeg gjorde på Gogge da Autohjælpen havde læsset den af med sin smadrede motor var det at dreje den til mærkerne !

Endelig, jeg kan ikke huske om TONY har et ur, men mener han har haft et.

Mvh. KH.

Tak Kh, MEN jeg kan ikke finde den tråd! Har du et link til den evt. eller var det den du ikke kunne få?

Offline kh

• Hero Member
    • Vis profil
Tandrem JX
« Svar #18 Dato: 07. Februar 2013 kl: 20:37:23 »
Kan stadig ikke kopiere tråden hertil.

Kig "Diesel Fora" vælg side 13, der finder du den nævnte tråd.

I biblioteket er der et afsnit som omhandler JX, CS og KY dieselmotorerne.

Der er også hjælp at hente.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032