Hej alle
Brandmandens Camper årgang 1982 som jeg har købt (og det er jeg glad for :cheer: ), har en egenvægt på 1700 kg og total vægt på 2400, den koster så 7100 kroner årligt + forsikring hos Codan dvs med fuld kasko (selvrisiko 2000) kr. 3800,-, det bliver så alt i alt 10900,- inden vi kører nogen steder.
Det er en "ældre dame", så "hun" skal nok bo i naboens maskinhus ca 5 måneder om året hvor pladerne bliver afleveret, det ligner et minus på små 3000,- Det skulle så give 7900,- før vi kører, før noget går i stykker osv.
7900 kr.
Den næste T3, som jeg forventer at lande på matriklen i denne uge er ligeledes benzindreven, og har en egenvægt på 1625 kg og en total på 2510 kg. Den er fra 89. Den koster det samme i vægtafgift, nemlig 7100 i rundt tal. Den skal så være min daily driver, hvilket vil være ca 35 km pr dag forstået sådan :ned til supermarkedet og tilbage igen. Forsikringen kender jeg ikke endnu da jeg ikke ved om handlen går igennem. Men jeg har da bestemt tænkt mig at sætte forsikringsmanden under pres, for der tror jeg at der er rigtigt mange penge at spare.
I garagen står der en af disse amerikaner benzinguffer biler, ca 3,5 km pr liter, men den er veteran registreret på 8 års syn, koster hos dansk autohjælp, det samme som en motorcykel og latterlig lidt i vægtafgift ca 1800,-, forsikring inkl fuld kasko 1750,-.
Det at eje en "gammel bil" er nok bare som at eje en omvendt sparegris (uden at jeg vil "kloge mig".)
mvh Aakerman