Forfatter Emne: Hvad tror i det er ??  (Læst 2754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline stefan-h

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvad tror i det er ??
« Dato: 15. Marts 2013 kl: 18:34:49 »
Jeg har købt en brugt 1,6 diesel (CS) som jeg har lagt i min sika idag, den startede op fint,  men har en metalisk bankelyd, ikke i tomgang der lyder den såmen fint, men når den får lidt gas...  ved 2000-2500 omd.  
Kan det være en dyse der ikke giver diesel så den kører "tør" på en cylinder????  

Hvad tror i  :huh:

mvh.
Stefan

Offline Jønne Ukendt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Hvad tror i det er ??
« Svar #1 Dato: 15. Marts 2013 kl: 19:08:22 »
En defekt dyse kan godt gi en hård lyd. Om den er metalisk ved jeg ikke. Er mere bange for at det kan være et plejlstangsleje.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Hvad tror i det er ??
« Svar #2 Dato: 15. Marts 2013 kl: 19:14:18 »
En voldsom metallisk bankelyd, kan godt være en dyse som hænger. Det kan lyde som om alle lejer i motoren er smadrede.

Hvor længe har du haft den til at gå i tomgang ? du kan være heldig at det forsvinder når dyserne bliver varmet op.
Hvis der er olietryk på, og den lyder ok i tomgang, sker der ikke noget ved at få den varmet op.
I tomgang kan du prøve at løsne omløberne oven på dyserne, en ad gangen, og for hver dyse
give lidt gas og høre om larmen er forsvundet, for så har du fat i den dyse som måske hænger.
Larmer den stadig ved moderate omdr. når den er blevet varm, kan du kortvarigt give den flere omdr.
hjælper det ikke, må du nok til at adskille og rense dyser...

EDIT : Hvis den stadig går jævnt når den begynder at larme, skal du nok blive lige så bange som Jønne ......

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline stefan-h

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvad tror i det er ??
« Svar #3 Dato: 15. Marts 2013 kl: 19:44:45 »
Okey jeg forsøger mig med dyserne, (og prøver at glemme din bemærkning om plejlstangsleje Jønne, puha det håber jeg ikke det er)
Den har gået i tomgang nogle minutter, syntes faktisk det blev bedre,  jeg tænker at løsner omløberne en ad gangen for at finde den der ikke giver diesel, lidt ligesom at hive tændrørskablet af en benzin motor
Jeg har dyser fra den gamle motor, kan jeg ikke sætte en af dem i ? det ligner en lang 27mm top der skal på for at få dem ud?

mvh. Stefan

Offline finnthor

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Vejle
Hvad tror i det er ??
« Svar #4 Dato: 16. Marts 2013 kl: 09:19:40 »
Er tandremmen hoppet en tand, kan det også give bankelyde.

MVH Finn

Offline woodhat

• Sr. Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 panelvan 1989
  • By: 8585 Bønnerup Strand
Hvad tror i det er ??
« Svar #5 Dato: 16. Marts 2013 kl: 18:31:59 »
Radioen skal bare skrues op på fuld styrke , så forsvinder  den ubehagelige lyd.
woodhat
8585  glesborg

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Hvad tror i det er ??
« Svar #6 Dato: 16. Marts 2013 kl: 20:29:25 »
... ellers skal der bare puttes en R4-bensiner i bilen, så er der helt ro.  :P

Hvordan går det iøvrigt med fejlsøgningen ?

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline stefan-h

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hvad tror i det er ??
« Svar #7 Dato: 17. Marts 2013 kl: 17:32:27 »
Jeg har desværre ikke haft tid til at se nærmere på det, al det arbejde stjæler ens fritid.....