Jeg opfatter nu også jankjerbyes indlæg som ærgerlig over at skulle slippe 2000 kr. og selv har jeg heller ikke tolket de nye regler helt korrekt.
For mig betyder det noget med en god dialog og en fornemmelse af, at synsstedets personale også ved noget om vores ældre biler.
Det er ofte mig der er afsted med vores datters og hendes samlevers Berlingo p.g.a. deres hørehandicap, og knægtens og svigerdatterens to biler, hvis det ikke forenes med fri for arbejde eller tidligt hjemme.
Så er det vigtigt at få en ordentlig forklaring på hvad der menes i tilfælde af en eller anden ting, som skal repareres, især de to hørehandicappede har ikke en chance, fordi der desværre ikke kan rekvireres tegnsprogstolk til ledsagelse til syn af en bil.
Vi har gode erfaringer med Eurobilsyn her i Fredericia, p.g.a. ovennævnte, og jeg ønsker på ingen måde det gamle skrankepavesystem fra Statens Bilsyn tilbage, med de eksempler lig gamle, forhåbentlig nu afdøde, Kroyer Nielsen fra Silkeborg, hvor alt kunne godkendes ved hjælp af cigarer og ½ fl. brændevin.
Jeg har også prøvet at købe et sminket lig, som var nysynet og godkendt. I Silkeborg.
Mvh. KH.