Forfatter Emne: Synshal med T3 forståelse i Hobro el. Randers?  (Læst 6165 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Synshal med T3 forståelse i Hobro el. Randers?
« Svar #15 Dato: 16. Juni 2013 kl: 19:33:56 »
Når man har knoklet en uge i værkstedet jo, så håber man at møde en synsmand der ved hvordan sådan en gammel luftkølet t3 bremser, styrer og kører... Så han ikke p.g.a. uvidenhed eller usikkerhed "opfinder" allemulige fejl som bilen i så fald også ville have haft som spritny i 1979. Hele denne saga kom sig af at jeg skulle skifte synssted til en ny ukendt person og at jeg samtidigt havde fået genfortalt 2 syns-skrækhistorier hvor synsmanden meget aktivt havde gået efter at dumpe bilen p.g.a. en subjektiv holdning om dens udseende, alder og måde at køre på.

Men.. det er historie nu og vi mødte en kompetent, saglig synsmand, der endda fandt et par steder vi ikke havde været med hammeren og kom med anbefalinger om hvordan det kunne laves. Så .. tommelfingeren op til Hobro Bilsyn på Smedevej.

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline T3sen

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 16. Februar 2014 kl: 21:53:15 »
Citat fra: "BlackChart" post=100142
Du får ikke en bøde med mindre de stopper dig (politiets egne ord)..
Der går lige et par uger inden den automatiske bøde falder ind af døren...

Citat fra: "BlackChart" post=100143
Og lidt dokumentation:
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Periodisk-syn/Administrative-b%C3%B8der.aspx

Men det er vel her der fremgår noget:
http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/syn/Periodisk-syn/Uds%C3%A6ttelse-af-synsfristen.aspx

"Såfremt køretøjet ikke synes inden for synsfristen, sendes der et påmindelsesbrev til ejeren/brugeren af køretøjet. Bliver køretøjet derefter ikke fremstillet til syn eller afmeldt i Køretøjsregistret, vil der blive udstedt et bødeforlæg for det manglende syn eller manglende godkendelse."

Offline t3søren

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 17. Februar 2014 kl: 08:28:18 »
Som VWmadsen siger tingene skal være i orden både for jeres egen og andres skyld! Ikke så meget pjat der !!!
Der hvor jeg kan skifter synshal var da jeg lavede den grå om til camper. Min ellers så udemærkede synhal Hjørring Bilsyn ønskede dokomentation for at jeg skar hul i taget. Da jeg efter nogen søgen og uden held ikke kunne skaffe dok. måtte jeg kører et andet sted hen. Jeg kunne dokomenterer at en t3 var født som camper og havde fine tegninger fra det mend et var ikke nok - så er det jeg tænker at det ikke kun er hul i taget, men også hul i hovedet !!!

Med bedste ønske om at alle vores t3er får den nødvendige pleje og omsorg.
Hilsen Søren Mølskov

81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr