Forfatter Emne: Oettinger WBX6 godkendelseH  (Læst 9218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Andreas

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Oettinger WBX6 godkendelseH
« Svar #15 Dato: 01. Juli 2013 kl: 10:25:49 »
Har lige nærlæst den side, du har fuldstændigt ret, de skriver at det kun er 4wd gearkasser der kan bruges..
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Mort_K

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 01. Juli 2013 kl: 13:33:21 »
Citat fra: "Hinze" post=100818
Citat fra: "Mort_K" post=100815
Citat fra: "Andreas" post=100810
Kan en 2wd subaru gearkasse vendes i diffen ?

Ellers kan diffet i en Renault UN1 gearkasse vendes (Fra Renault 25, de første genarationer Espace og Trafic fra den tid) WBX Manden har lavet sådan en ombygning fra bunden (Godt nok til en DJ motor) men der kan i dag købes de dele der skal bruges til ombygningen. Hvor ved jeg dog ikke, fandt engang en hjemmeside der havde en koblingsklokke der var lavet til subaru motor og renault gearkasse, men kan ikke finde hjemmesiden igen, den var dog tysk kan jeg huske.
Renault UN1 gearkasser er vist ikke noget der ligger hos enhver hugger i landet, men jeg ved der er en mekaniker heroppe der har dem på lager.

Mon dette er siden du tænker på

Ja det er den side :D De har vist alle de dele der skal bruges til en UN1 ombygning, og den klokke til Subaru som jeg snakkede om: http://shop.busprojekte.de/un1-getriebeumbau/getriebeglocken/subaru-bellhousing.html
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Holger

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 01. Juli 2013 kl: 17:27:10 »
Jeg har snakket med dem der laver den klokke. De sælger den kun til turbomotorer. De mener ikke en sub.motor uden turbo kan trække en UN-1.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Mort_K

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 01. Juli 2013 kl: 18:06:23 »
Citat fra: "Holger" post=100833
Jeg har snakket med dem der laver den klokke. De sælger den kun til turbomotorer. De mener ikke en sub.motor uden turbo kan trække en UN-1.

Så forstår man da ikke at WBXManden fik en DJ til at trække en... Og desuden, så ved jeg den gearkasse har være hæftet på motorer med ca 100 heste i Renault 25 (og den var vist oss den gearkasse de brugte til deres sugediesel model med 63 HK)
Godt nok har T3'eren en Arondynamik svarende til en betonklods, meen...
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

andershannibal

• Gæst
« Svar #19 Dato: 17. Juli 2013 kl: 23:18:28 »
jeg fandt den her guide til tuning af bil, som måske giver lidt god info...
(obs: man skal klikke i den lille boks til højre for at komme igennem alle afsnittene)

http://bilmagasinet.dk/article/47206-den-store-guide-til-motortuning?page=0

mvh
Anders