Forfatter Emne: Statuslamper i instrumentbrædt, forgløde, vand og olie.  (Læst 1550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Statuslamper i instrumentbrædt, forgløde, vand og olie.
« Dato: 19. Juni 2007 kl: 14:10:24 »
Okaj! Så er slæden kørende igen og nu er der luft i programmet til lidt præventivt arbejde. Efter devicen "det går aldrig over af sig selv" som Jarl så rigtigt har pointeret i flere indlæg for nyligt, vil jeg gerne have klarhed over hvad der er normalt og hvad der er galt i den måde mine lamper blinker på i instrumentbrædtet.

Det skal siges at jeg har besluttet at skifte de to følere på vandstudserne, for at komme et trin videre i fejlfindingen, men det drejer sig jo ikke kun om at løse mit aktuelle problem men også at skabe noget indhold på t3nettet som man kan søge på og få afklaring uden at skulle skrive et nyt spørgsmål i forummet. Jeg HAR søgt på forummet og der mangler en samlet forklaring/typiske problemer.

Der er en smule her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=121&highlight=gl%F8de

Jeg har taget to film med mobilen der gerne skulle illustrere de to typiske måder som lamperne opfører sig på, fejlen er altså i dette tilfælde ikke entydig og har periodisk karakter, med enkelte gengangere.

Se her:

http://martinelund.dk/jan/Start1.mov

http://martinelund.dk/jan/Start2.mov

Gløderelæet har været skiftet uden der var en forskel. Der er monteret ekstern oliekøler og jeg har overvejet om det kan være med til at skabe lavt olietryk i starten? Men der er masser af olie på op over øverste mærke. Hvad siger i ellers?

Jeg håber glødeproblemet løser sig med en ny temperaturkontakt:

http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=177641
Varenr:  175919501

Glæder mig til at læse jeres feedback.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Statuslamper i instrumentbrædt, forgløde, vand og olie.
« Svar #1 Dato: 19. Juni 2007 kl: 17:07:32 »
På min har der ikke været nogen mærkbar forskel i tiden som olielampen blinker efter start af motoren fra før oliekøler til efter oliekøler...

Min plejer at slukke af sig selv (uden at motoren får gas) inden for en håndfuld sekunder, alt afhængigt af hvor varm/kold motoren er...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan