Forfatter Emne: (-: Victoria-S-12 :-)  (Læst 81179 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #195 Dato: 15. Marts 2014 kl: 23:31:56 »
Ehh Frank :)

Vi ved jo godt idag, at hvis energi møder energi, skal begge parter optage (i ideal verdenen). I 1986 altså "et par dage før "Guldklumpen", arbejdede vi i vor "automotive section" efter to egentlig seperate principper: beskyttelse af fodgængere og i anden række beskyttelse af bilens indhold.

I husker sikkert Saab og især Volvo 140/240 med de "fede tykke kofangere" der var kreeret til USA foreskrifter. At de var de første fra Europa, var ren løgn. De første af den slags blev opfundet af Atlas Chemicals i Italien til Alfa Romeo. Mit selskab overtog Atlas Chemicals, men grundet "politik" måtte vi genopfinde "trillebøren" så der gik fire fem år, før Volvo og Saab havde "sikkerheds kofangeren".

Ligeledes var det med beskyttelse af mennesker i bilen. Man lavede allehånde dørbeskyttelse (dette var jo lang tid før airbags, der først kom, da vi (det var også mit firma) lavede en "lille sprængladning" til formålet (i.e. Dynamit Nobel).

Man behøver jo ingen ingeniør uddannelse for at se hvad der sker, med en doka, hvis den får en fuldtræffer i området mellem fører og passagerer, det er simpel logik.
Kikker man på T2 op til tiden nær T3 som kassevogne var der det samme mellemstykke som i min, ovenikøbet med reservedækket indkapslet.
Der var så sat noget pap oven på med en kik rude.

Kikker vi nu på sikkerheden inde i bilen, mellem førersæde og bagsæde, og vi får en fuldtræffer foran eller bagi, og der f.eks ligger 55 kg kødhakker "hund" på gulvet bag i.eller 4 indkøbsposer med samme vægt ? Jeg håber at min nakkestøtte beskytter mig, lidt.

Vi skal ikke gå ind i om hvorvidt det er en illusion, fordi det ved vi godt at det er. Vi skal heller ikke gå ind i en diskussion om hvorfor er der nogen uden og med, fordi vi ved, at dengang var alle landes lovgivning forskellig, og som producent, vælger man den laveste fællesnævner som udgangspunkt :dry:

Og ja jeg har også sikkerhedsforstærket Rolls Royce og det var nemt. :evil:

Venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #196 Dato: 16. Marts 2014 kl: 09:23:58 »
[video]http://www.youtube.com/watch?v=IaqM8zUl04o[/video]
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #197 Dato: 16. Marts 2014 kl: 10:12:23 »
Citat fra: "jankjerbye" post=109013
[video]http://www.youtube.com/watch?v=IaqM8zUl04o[/video]



Hej Jan et godt link :-) Har set det en del gange og det ville kunne lade sig gøre i min.


[attachment=17053]h8808e24_2014-03-16.jpg[/attachment]
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #198 Dato: 16. Marts 2014 kl: 13:13:26 »
Den der ide fra Campervan betragter jeg kun som en nødløsning, den fylder for meget og den ødelægger en del af dokaens charme.

En helt anden ide ...
Ville være, at man benytter sig af dokabænken i en statisk konstruktion. Det skal kun være en "reserveseng" og den er ca. 175 cm lang, dermed er der ingen forskel sammenlignet med campervan ideen.

Skulle der være behov for en seng, så drejer man forreste sæder på drejeskamlen. Dernæst tages begerste bænk ud, og man lægger så 2 sengeskinner i træ (6 cm bred) på rammen som vist på billedet. Skinnerne er savet asyncron for at give en vandret flade, såsnart dokabænkens sæde og ryglæn lægges på den.  Måske skal der lægges en *USB plade eller to, det udvikler sig. Alle disse dele kan gemmes væk under bænken og ind i tresorrummet.

Måske svejser man lige 2 ophæng ind til trærammen, noget man ikke ser, da de er gemt væk om bag ryglænen.

Jeg har lige fikset en tegning, synes det skal prøves. De gamle T1 modeller havde samme stil, en rockn roll er den forkerte vej.

Den der torpeskot snak er nonsens. T3 syncroer hører til de mest stabile biler på vejen, såfremt man ikke tager ram på en 40 tons lastvogn, smadrer man nok mest på de andre biler.


[attachment=17054]h62f9246.JPG[/attachment]
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #199 Dato: 16. Marts 2014 kl: 13:35:36 »
Tak for tegning Jens :-)  Det er da sådan man gør :P  Gemmer den lige og ser om jeg får det lavet. Jens har du været på hylderne og kigge ?? Er klar til det gummimåtte ,-)


[attachment=17055]hd1d9b5b_2014-03-16.jpg[/attachment]
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #200 Dato: 20. Marts 2014 kl: 17:25:40 »
Så er der kommet hjem til montering. Syncronutz-Rock-Sliders inkl montererings vejledning :-)  https://www.youtube.com/watch?v=dnrjGphkzzc  


[attachment=17087]ha0db235.jpg[/attachment]


[attachment=17088]h6aa623b.jpg[/attachment]


[attachment=17089]h88f6889.jpg[/attachment]


[attachment=17090]he199918.jpg[/attachment]


[attachment=17091]h7c29a9d.jpg[/attachment]


[attachment=17092]hc49c1e1.jpg[/attachment]


[attachment=17093]h7b58c01.jpg[/attachment]
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #201 Dato: 21. Marts 2014 kl: 16:06:12 »
Jeg fik lige monteret den ene sliders i højre side. (så kom regnen) må vidre med den anden side når det bliver tørvejr. Det er rimligt nemt at monterer ,-) og giver et lækkert look  :P



[attachment=17110]h2e642fb.jpg[/attachment]


[attachment=17111]h14b4b01.jpg[/attachment]
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #202 Dato: 21. Marts 2014 kl: 16:22:27 »
Ser godt ud Frank, må man være så fræk at spørge, hvad sådan et sæt koster incl fragt.

Mvh Per

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #203 Dato: 21. Marts 2014 kl: 16:37:28 »
Citat fra: "ronja6" post=109218
Ser godt ud Frank, må man være så fræk at spørge, hvad sådan et sæt koster incl fragt.

Mvh Per



  Tak. De koster 370,00 eng-penge inkl fragt
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #204 Dato: 21. Marts 2014 kl: 19:31:24 »
Ser  da godt ud men nøj  hvor var det dyrt for en gang 2" vandrør og 0'4 m2 dørk
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #205 Dato: 21. Marts 2014 kl: 19:47:06 »
for dævlen da den bliver flot
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #206 Dato: 21. Marts 2014 kl: 19:51:08 »
Citat fra: "bos1" post=109226
Mega god dag , fik ryddet værkstedet,  jønne u var så flink og levere en motor , og twinslideren kom ind


?
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #207 Dato: 21. Marts 2014 kl: 19:53:43 »
Citat fra: "FrankBinau" post=109227
Citat fra: "bos1" post=109226
Mega god dag , fik ryddet værkstedet,  jønne u var så flink og levere en motor , og twinslideren kom ind


?


det kom ind det forkerte sted  :)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #208 Dato: 22. Marts 2014 kl: 08:25:44 »
Citat fra: "vw_madsen" post=109225
Ser  da godt ud men nøj  hvor var det dyrt for en gang 2" vandrør og 0'4 m2 dørk



Ja & Nej. Har snakket med de lokale vvs/smed og de tager jo ikke 0,4m2 dørk plade hjem, men skal tage en hel plade hjem. vvs skal jo have for opmåling/tilpasning osv . ja så kommer det med maling de små finneser/gevind rustfri bolte/skiver og til sidst løn/moms. Så nej jeg er tilfreds det er rigtigt godt og afprøvet arbejde. Men når det er sagt ville det da være  bedre vis det var lavet lokalt så havde jeg jo sparet 150,00 pund i transport og støttet de lokale arbejdspladser.  :)


[attachment=17124]h2e642fb_2014-03-22.jpg[/attachment]


NB: Efter de er monteret er de lette at afmonterer vis man skal lave arbejde der hvor de sidder :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
(-: Victoria-S-12 :-)
« Svar #209 Dato: 22. Marts 2014 kl: 08:35:24 »
Ja, en pladesmed koster jo snildt 450,00 + moms i timen  :pinch: