Forfatter Emne: Størrelser på tankstudser? Andre forskelle?  (Læst 3132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Størrelser på tankstudser? Andre forskelle?
« Dato: 17. Oktober 2013 kl: 23:11:17 »
Hej!

Jeg har lagt mærke til at tanken på min Westy med 2.0 CU luftkølet boxer har 2 studser, ligesom på en dieseltank. Jeg tænker det KAN være en dieseltank der er monteret efter "det var hvad der var" princippet. (den ene i førersiden har en "bastler" lukning med et stykke slange og en bolt)

Jeg er klar til at kaste mig under bilen med skydelæren, men er der nogen guruer herinde (kom så Rasmus eller Casper) der kan størrelsen på de forskellige studser i hovedet? Er der andre forskelle på tankene? Skvulpeplader etc?

Og sidst men ikke mindst.. kan mine 2 caburatorer få nok benzin ud af tanken hvis det er en "diesel" studs?

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Størrelser på tankstudser? Andre forskelle?
« Svar #1 Dato: 27. Oktober 2013 kl: 15:14:03 »
Slet ikke nogen der har noget input?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.781
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Størrelser på tankstudser? Andre forskelle?
« Svar #2 Dato: 27. Oktober 2013 kl: 18:40:48 »
Hej Jan , jeg mener diesel tank har 8 mm. studs , wbx  har 12 mm. studs , du må da prøve med en dunk om der kommer mere krudt i den , men jeg har kørt med 2e motor med diesel tank , så mon ikke den får nok .
hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Størrelser på tankstudser? Andre forskelle?
« Svar #3 Dato: 27. Oktober 2013 kl: 19:42:18 »
Hvis en 2E får nok ud af 8mm .. så må det være nok.. men ja jeg kan da prøve at give den pedalen i bund op af bakke og suge fra en flaske. Godt simpelt tip.

Har en hemmelig plan om at bruge den blændede studs til mit benzinfyr, så jeg slipper for t-stykke.

Er der iøvrigt et andet teknisk rationale for at sætte brændstof-filteret lige efter tanken andet end at det er ca. det laveste punkt på føringen? Synes det sidder af H til der.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Størrelser på tankstudser? Andre forskelle?
« Svar #4 Dato: 27. Oktober 2013 kl: 20:14:16 »
Det er da naturligt at filtrere tættest på hvor forureningen opstår så pumpen også får rent igennem, og jo renere brændstof der løber igennem slanger og rør, des mindre slam og skidt kan der samles og lukke rørene til. Pumpen arbejder nok også lettest ved lavt krav til sug, når den nu skal give et relativt højt tryk.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Størrelser på tankstudser? Andre forskelle?
« Svar #5 Dato: 24. November 2013 kl: 11:44:26 »
Nå. Så har jeg med god hjælp fra Allan sat mit benzinfyr til på "returstudsen" og det virker ikke.. sært... Der stod en stor stråle med benzin ud da jeg fjernede "proppen".. der kom en ny slange på og ikke noget filter... Tændte for fyret og pumpen klikkede nogle gange og holdt så op.. blæseren kører.. men fyret starter ikke.. Hmm..  Nu når jeg prøver.. så starter pumpen slet ikke.. Er der en føler der kan mærke om der er benzin i pumpen eller har jeg futtet pumpen af? (mener ikke man kan smadre en diafram pumpe??)

Hvad siger benz fyr eksperterne? Hvad gør jeg for at få det igang igen.. det skal sku i gang hvis jeg skal lokke familien med til vintertur oppe ved Søren...

Jeg prøver at flytte det tilbage med t-stykke og alt det.. det er åbenbart ikke beregnet på at være en "ud" studs men kun en ind.. hmm kender ikke nok til tankens interne opbygning.. ville bare gerne spare et t-stykke.. Hmm..
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Størrelser på tankstudser? Andre forskelle?
« Svar #6 Dato: 24. November 2013 kl: 12:31:02 »
Det er din pumpe eller et relæ som slår den fra.
Prøv at "prikke" med en af ledningerne og hør om pumpen klikker, hver gang du prikker til den.
Husk at pumpen skal hælde mindst 15-20 grader mod fremløbsretningen, da bensinen selv skal løbe mod pumpen.
Den skulle få føde nok fra returstudsen, sætter du den på fremløbsstudsen skal T-stykket sidde før pumpe og filter,
indsæt et lille gennemsigtigt filter før pumpen til fyret, så kan du også se om der er bensin frem til pumpen.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.