Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Vores biler.
»
Din bil...
»
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
Udskriv
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Gå ned
Forfatter
Emne: Trucken Herman(Günther`s Tristar) (Læst 64784 gange)
0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.
Rabundus
Hero Member
Indlæg: 1.594
T3 model: doka syncro m.m.
By: 4733 Tappernøje
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #30 Dato:
30. November 2013 kl: 00:09:38 »
Det ville være dejligt hvis du skriver et konto nummer overføre jeg lige pengene
Mange tak på forhånd
Rabundus
Logget
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864
porteren
Hero Member
Indlæg: 2.112
By: Jelling
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #31 Dato:
30. November 2013 kl: 00:23:25 »
Er det Ronal kapsler? Hvor køber du dem?
Logget
Mvh.
Kim W
Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag
Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ---- Det er en expeditionswagen
ronja6
Hero Member
Indlæg: 1.627
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #32 Dato:
30. November 2013 kl: 05:21:44 »
Ved ikke om det er decideret Ronal kapsler, men passer i 68 mm hul med vw-logo. Købes i Tyskalnd.
Logget
porteren
Hero Member
Indlæg: 2.112
By: Jelling
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #33 Dato:
30. November 2013 kl: 07:45:03 »
Ja det forstod jeg... :cheer: , men hvor i Tyskland. Link...please.
Logget
Mvh.
Kim W
Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag
Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ---- Det er en expeditionswagen
gasa139
Full Member
Indlæg: 225
T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
By: 6000 Kolding
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #34 Dato:
30. November 2013 kl: 11:16:37 »
Dækkene er str 225/R75/15 og passer kun lige på foran , ja måtte lige flytte på beslag til stænkklapper for at få plads. Pladsen i carporten er også blevet lidt trang. Lige under 1 cm frihøjde ved hardtopppen, det kalder jeg paskram, dog skal jeg huske at køre rolig ind , ikke noget med frisk kørsel og så opbremsning . :woohoo:
Dækkene har en lidt syngene lyd, hvilket ikke er generende og styringen går nu en del nemmere/lettere ( Har jo ikke servostyring)
Og så ser hele sætup`et noget bedre ,mere cool ud. Yeah
Mangler stadigvæk nogle gode stænkklapper !!
Logget
gasa139
Full Member
Indlæg: 225
T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
By: 6000 Kolding
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #35 Dato:
30. November 2013 kl: 11:20:22 »
Har bestilt centerkapsler hos Per ,tak.. Håber de kommer meget hurtigt :whistle:
Logget
Mary
Hero Member
Indlæg: 1.636
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #36 Dato:
30. November 2013 kl: 11:21:39 »
Hvad ET har disse Ronal fælge?
Logget
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.
Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.
Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på
www.dennisbager.dk
gasa139
Full Member
Indlæg: 225
T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
By: 6000 Kolding
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #37 Dato:
30. November 2013 kl: 11:25:49 »
Et 24,5
Logget
gasa139
Full Member
Indlæg: 225
T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
By: 6000 Kolding
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #38 Dato:
30. November 2013 kl: 11:29:33 »
Frihøjde lige til øllet :whistle:
Logget
ronja6
Hero Member
Indlæg: 1.627
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #39 Dato:
07. December 2013 kl: 17:24:36 »
Så er der centerkapsler + nøglering
til drengene !
Mvh Per 21583808
Logget
gasa139
Full Member
Indlæg: 225
T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
By: 6000 Kolding
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #40 Dato:
18. December 2013 kl: 20:35:58 »
Har regnet lidt på benzin økonomien på Herman. Er ikke imponeret , med daglig kørsel , ingen turer under 10 km , fordelt med 70% landevej og 30% bykørsel (moderat kørsel, ingen tung speeder fod)., så er 2,1ltr 112 wbx`ern mere tørstig end jeg havde regnet med. Hvor ligger i km pr ltr ?
Tror sku at blæseren er stået af . Den har larmet/fløjtet lidt her på det sidste og nu virker den ikke mere på nogen af trinene 1/2/3 , dog bliver kabinen stadigvæk hurtig varm ( har aldrig haft en bil der er så effektiv i opvarmning).
Speeder kabel er også slidt , den vibrerer en del og nogle gange bliver den nede på 0 km for så lige pludseligt at springe op
Har også konstateret en lyd foran ved venstre forhjul (tror jeg). Konstant mekanisk lyd( tik tik) ,falder og stiger med omdrejning/fart og når jeg drejer bliver det nærmest til flap flap ??
Mv
Logget
Aakerman
Hero Member
Indlæg: 618
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #41 Dato:
18. December 2013 kl: 21:39:00 »
Benzinøkonomi ?
Når jeg kikker på "Herman" og min "Snehvide" er der jo ikke den store forskel, på de ting der giver vindmodstand. Dog har jeg et par bøjler på Vintec toppen, som bør trække i negativ retning.
Snehvides 112 hk motor har nu kørt 89.000 km, og jeg har eksperimenteret meget med køremetodik, efter snart sagt alle kunstens regler.
Resultatet er skuffende eller ligefremt, men i al fald ikke blandet. Kører jeg "lokal trafik" dvs på mine lokale landeveje med topfart ca 80 km/t er snittet omkring 10,5 km pr liter, kører jeg 20% landevej 80% motorvej (motorvej er 30% 130 km/t 70% 110 km/t) taler vi 10,1-10,2 km pr liter.
Jeg har med andre ord, ikke været i stand til at finde en motorvejshastighed (og det at køre konstant mellem 90-100 km/t har ikke gjort nogen forskel), der har ændret billedet. Så alt i alt er jeg godt tilfreds med ca 10 km pr liter for historisk set i forhold til arbejdslønnen, har benzin vel aldrig været billigere end nu.
Det skal så siges i denne forbindelse, at jeg altid kører Shell V-power 99 oktan, der koster ca en krone mere pr liter, men det er noget "religiøst" for mit vedkommende (og sikkert i virkeligheden ikke super relevant), men jeg vil gerne undgå svovl i mine benzinmotorer. Som en sidebemærkning kan jeg nævne, at jeg får tændingsbanken (glødetænding) på "USA humørbilens V8" efter to tankfulde normal 95 oktan, men den forsvinder igen efter Shell V-power påfyldning omgående, ethanolen kan jeg desværre pr lovkrav ikke undgå.
Den originale etiket over tank dækslet på Snehvide siger: Mindst 99 oktan.
God jul og venlig hilsen
Bent
Logget
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"
porteren
Hero Member
Indlæg: 2.112
By: Jelling
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #42 Dato:
19. December 2013 kl: 08:53:20 »
Arnold, som har en WBX MV maskine i, går 7- 7,5 km/l i rejseklar tilstand og ved forsigtig kørsel.
Det er godt nok en syncro med brede hjul, men dine 10 km/l +, i en benziner, må vel siges at være acceptabelt.
Logget
Mvh.
Kim W
Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag
Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ---- Det er en expeditionswagen
buddha_uffe
Hero Member
Indlæg: 3.205
T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
By: 6000 Kolding
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #43 Dato:
19. December 2013 kl: 09:31:10 »
Lyder som om dit speedomterkabel takker over ude i fedtkoppen i venstre forhjul..?
Logget
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L
gasa139
Full Member
Indlæg: 225
T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
By: 6000 Kolding
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
«
Svar #44 Dato:
19. December 2013 kl: 15:30:43 »
Økonomi : Med all terrain dæk og hardtop og det beskrevne kørselsmønster ligger jeg under 7,5 km ltr. ( sidst var det 7,35 km/ltr) Min forventning lå på 8-9 og 10,5 ligesom Bents snehvide ville være kanon :woohoo:
Logget
Udskriv
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Vores biler.
»
Din bil...
»
Trucken Herman(Günther`s Tristar)