Har bestemt mig for at prøve at sælge motor og gearkasse fra Lille Blå.
Motoren er en 1,9 l benzin med motorkode DG, altså 78 hk. Den er fra 1984 og har kun kørt knap 115.000 km. Den starter og kører virkelig godt - stod f.eks i vinterhi i 5 måneder i vinter og startede i første forsøg for 14 dage siden. For to år siden blev der skiftet stempelringe, toppakninger, vandkappepakninger, oliepumpepakninger osv. osv. Samtidig blev pakdåserne bag svinghjul og remhjul skiftet. Ellers er, ventiler blevet slebet, cylindre blevet honet og udstødningsbolte skiftet til rustfrie. Udstødningen er i god stand og motoren har kørt med rød kølervæske siden reperationerne.
Jeg vil dog anbefale at skifte vandpumpen da jeg ikke ved, hvor gammel den er.
Gearkassen er med 4 gear med koden DU. Samme km-tal som motoren...
Det eneste, der ikke er med er motorbøjle med gummiophæng da jeg selv skal bruge det.
Motor og gearkasse blev taget ud af bilen i dag, og kan derfor desværre ikke høres i gang. Jeg vil dog gerne garantere at det kører upåklageligt - hvis evt. køber mod forventning skulle støde på problemer kan handelen gå retur.
Den eneste grund til at dette skal sælges er fordi jeg er ved at lægge en anden motor og gearkasse i Lille Blå.
Jeg sælger helst motor og gearkasse samlet... Tænker at det skal koste 4500,-, men kom gerne med bud/bytteforslag.
Det hele står ved Andreas lige uden for Silkeborg.
Mattias
+47 47144935