Du kan sagtens køre på rapsolie. Tykkere brændstofslanger, forvarmning ved dieselfilteret, hvis det skal virke om vinteren, øget dysetryk, evt,andre dysespidser (297 f.eks.), ændret pumpetiming og måske dobbelt returløb. Det kan næppe betale sig, hvis du tænker i kr., men det er meget sjovt at prøve, for man kommer til at lære en masse om diesel, og man bliver udlært dieselmekaniker. Vær særligt opmærksom på, at kold rapsolie og mange omdrejninger får højtryksstemplet i pumpen til at sætte sig fast og knække. Tænk også over, at rapsolie, der kommer ned i motorolien, starter en polymeriseringsproces, som i løbet af sekunder kan forvandle motorolien til budding. Brugt fritureolie indeholder typisk så meget salt og syre, at pumpe og dyser mister livet. Vær også sikker på, at have ekstra dieselfiltre i bilen, for filteret stopper med garanti, når du mindst har brug for det. Det er sjovt og hyggeligt, og samlet set er det da en overkommelig merudgift i forhold til at bruge diesel - jeg har regnet ud, at det kun kostede mig nogle få tusinde ekstra om året, men så har jeg heller ikke regnet tid med til utallige filter-, pumpe- og dyseskift ...