Der har sgu været lidt stille i garagen på det sidste. Det er så med, at finde på projekter selv, når nu skidtet bare køre som den skal.
Så som den dovne hund jeg nu er, der har jeg i dagens anledning monteret centrallås. Det er jo en voldsom opgave, at skulle åbne hele 2 døre på sådan en sika.
Jeg købte mig et billigt billigt 250 kr sæt på EBay. I det fik jeg så 2 klapnøgler og 4 centrallåsmotore samt en styrenehed. Så må vi se hvor længe det holder.
Jeg var oppe og få lavet 2 ekstranøgler i den lokale hælebar. Den ene har jeg så slebet til, så den passer i den nye klapnøgle. Jeg var nervøs for, at den blev for stor, og ville komme i kambolage med undersiden af rattet. Så jeg mærkede nøglen helt præcist op, så jeg var sikker på, at der ikke ragede mere ud af tændingslåsen end højst nødvendigt.
[attachment=19626]Imagedenrodebaron1_2015-05-01.jpg[/attachment]
Det gik bare som Hans i Grete, og der er 3-4 mm spillerum til undersiden af rattet.
[attachment=19627]Imagedenrodebaron2_2015-05-01.jpg[/attachment]
[attachment=19628]Imagedenrodebaron3_2015-05-01.jpg[/attachment]
Det krævede en smule buk og vip, men med skohorn og olie gik det som smurt.
[attachment=19629]Imagedenrodebaron5_2015-05-01.jpg[/attachment]
[attachment=19630]Imagedenrodebaron6_2015-05-01.jpg[/attachment]
[attachment=19631]Imagedenrodebaron7_2015-05-01.jpg[/attachment]
[attachment=19632]Imagedenrodebaron8_2015-05-01.jpg[/attachment]
Og jeg har ikke sluppet mit mono jetronic projekt endnu. Så der er blevet nusset lidt med ideer til en adapterplade så jeg kan få smidt det på den originale manifold.
[attachment=19634]Imagedenrodebaron12_2015-05-01.jpg[/attachment]
[attachment=19635]Imagedenrodebaron13_2015-05-01.jpg[/attachment]