0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg har monteret hydraulikkobling på 3-4 T4 2,4 diesel, og det er egentlig ret enkelt, da alt sidder udvendigt.Jeg har ikke arbejdet med TDI-motorerne, men nedstående googlede tråd siger vist tydeligt nok at gearkassen skal af.Overrasket ? ja.https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&cad=rja&uact=8&ved=0CIEBEBYwDA&url=http%3A%2F%2Fwww.vagcars.dk%2Fphpbb%2Fviewtopic.php%3Ff%3D73%26t%3D24221&ei=CSDeVI2bJYOuPfSkgOgN&usg=AFQjCNEzdXg2HJtg9Br3_7_AMAu71KdIpw
Når jeg selv førhen har skruet på vores T4-ere har jeg erfaret, at det i nogle tilfælde er nok at vippe køleren udad, i andre tilfælde fjerne kofanger og front med køleren helt, da det giver meget nemmere adgang til motoren, og jeg har engang kørt en motor med monteret gearkasse ind i maskinrummet på en palleløfter.Men, jeg kender ikke meget til en med TDI motor.
Hvis bilen er sund rustmæssigt ville jeg ikke skrotte den p.gr.a. en defekt kobling eller en evt. motorfejl, men det kræver selvfølgelig plads, værktøj og know how at kaste sig ud i et sådant projekt.Torsionsfjedrene på sådan en ka'l kan godt være drillesyge og noget af en opgave at slås med. Men igen: Bærearmsbøsningerne på T3 er heller ikke noget man "bare lige gør".Så en decideret fælde er det vel næppe, men man bør nok overveje om det er en opgave for et værksted, eller om man er parat til at ofre lidt tid og knofedt på projektet.T3 eller T4 kan blive et dyrt bekendtskab, hvis alt skal skrues på værksted. Sådan er det med gamle biler ....
Min erfaring :Sålænge vi taler om 2,4L dieselen (og det er den jeg kender bedst) er der ikke stor forskel på service- og vedl.-hold.Især ikke hvis motoren vælges så ny at den har ståltoppakning, og så vidt jeg husker er det AAB motoren.Fra årg. - ca. -93 >.og det er absolut den mest robuste (en af vores kørte 675000 uden andet arbejde end alm. service)Karosserimæssigt er der de samme skavanker med rust i samlinger, en dørbund o.l.Mvh. Kurt.