0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hvis den kører på et og fire må det være to og tre der er i spil? Men hvis alle dyser åbner og den alligevel ikke fugter de tændrør på de to cylindre der halter, må det skyldes, at den forbrænder det på en eller anden vis?Systematisk: Giveren i fordeleren må fungere. Tjek Tændkabler fungerer? Har de evt. været udskiftet som udelukkelse? Fordelerdæksel i topform? Også kulstiften i midten af dækslet? Ingen revner og ir? Rotor hel og uden mærker? Tændspole ikke brændt af i toppen? Tændingsmodul kigget efter?tændkablerne har jeg prøvet og skifte og uden held. Når motoren står i tomgang (på to ben) og jeg tager kablet af kan jeg høre at den tænder, kan også se at den trækker en fin gnist hen på toppen. Rotor ser fin ud. Tændspolen er ikke særlig gammel. Men af tvivlsom kvalitet. Leverer benzinpumpen det fornødne tryk? Kan bundstykket i tændingen evt. lave ravage her?Får alle dyser signal? Knækkede og stive ledninger kan måske lave ballade her?Dyserne åbner samtidig på sådan en motor, der er kun to ledninger ned til dysebroen. Plus og signal fra boxen.[/